سه شنبه 20 اردیبهشت 1384

كديور: روزنامه‌نگاران اصلي كشور صحنه را ترك كردند، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۲/۲۰‬
داخلي. فرهنگي. خبرنگاران. كديور
حجت‌الاسلام "محسن كديور" گفت: اكنون آفتي كه به روزنامه‌هاي ما افتاده خريد و فروش خبر است و خبرنگاران و روزنامه‌نگاران اصلي براثر فشار صحنه را ترك كرده‌اند.

وي روزسه‌شنبه درحاشيه برگزاري دوازدهمين نمايشگاه مطبوعات به خبرنگار ايرنا گفت: عده‌اي از روزنامه‌نگاران نيز كه مانده‌اند نتوانستند صداقت خود را حفظ كنند.

كديور كه درمحل غرفه‌ايرنا در نمايشگاه مطبوعات حضور يافته‌بود، افزود:
مااكنون به يكسري خبرنگاران مقاوم نياز داريم كه حرمت قلم را نگهدارند و اگر نمي‌توانند براي مردم بنويسند، فريب چرب و شيرين دنيا را هم نخورند.

وي اظهارداشت: وظيفه روزنامه‌نگاران بيان واقعيات جامعه است و بيان واقعيات يكي از طلايي‌ترين عرضه‌هاي روزنامه‌نگاري در چند سال اخير بود.

وي افزود: ايران يكي از ده كشوري است كه بيشترين برخورد را با مطبوعات داشته ومتاسفانه پس از توقيف روزنامه‌ها استقبال از نمايشگاه مطبوعات هم كاهش يافته است.

كديور تصريح كرد: معتقد نيستم كه توقيف روزنامه‌ها حاصل تندروي برخي اصلاح طلبان باشد بلكه حاصل زياد خواهي رژيم نئوتوتاليتر ايران است.

وي در بخش ديگري از اين گفت وگو اظهار داشت: در جامعه‌اي كه حزب كاركرد واقعي خود را از دست بدهد روزنامه تبديل به حزب سياسي مي‌شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

كديور توضيح داد: "بايد احزاب قوي شوند تا سياست ورزي از درون احزاب اعمال شود. زماني كه اين چنين نشود اشيا به جاي خود قرار نمي‌گيرند و روزنامه‌نگار، سياست گذار مي‌شود و سياست گذار هم روضه‌خواني مي‌كند." وي گفت: چنانچه حزب تقويت شود روزنامه به جاي خود بر مي‌گردد.

كديور افزود: در انتخابات دوره ششم مجلس فهرست روزنامه نگاران راي آورد و اين درحالي است هيچ جاي دنيا روزنامه‌نگاران عامل موثر نبوده‌اند كه ليست بدهند و راي هم بياورند.

كديور افزود: چندسال گذشته قوي‌ترين روزنامه‌نگاران را داشتيم امابه خاطر برخوردهاي شديد بامطبوعات، روزنامه‌نگاران قوي اين حرفه را رها كردند و اكنون مايل نيستند اين كار را ادامه دهند و به همين دليل با ضعف نسبي در روزنامه‌نگاري روبه‌رو شديم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22372

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'كديور: روزنامه‌نگاران اصلي كشور صحنه را ترك كردند، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016