يكشنبه 4 آذر 1386

انجمن طراحان گرافيک ايران ۱۰ ساله شد، زرين‌کلک: کيارستمی از من خيلی بزرگ‌تر است! ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - هنرهای تجسمی

در مراسم دهمين سال‌روز تأسيس انجمن صنفی طراحان گرافيک ايران،‌ پيش‌کسوتانی از عرصه‌ی گرافيک ايران، به‌عنوان عضو افتخاری انجمن ملقب شدند.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)،‌ شامگاه گذشته محمود جوادی‌پور، صادق بريرانی، هوشنگ کاظمی، پرويز کلانتری،‌ عباس کيارستمی، نورالدين زرين‌کلک، کامران کاتوزيان، محمد بهرامی، فرشيد مثقالی، مجيد بلوچ و جلال شباهنگی، به‌عنوان ۱۰ نفر از اعضای و پيش‌کسوتان افتخاری به انجمن صنفی طراحان گرافيک ايران اضافه شدند. حضور آن‌ها با لوح‌های تقديری همراه بود.

در اين مراسم قرار بود اسامی اعضای افتخاری در ليست به ترتيب‌ سن در جايگاه قرار بگيرند، اما اين‌گونه نشد و عباس کيارستمی می‌گفت که از زرين‌کلک کوچک‌تر است و نورالدين زرين کلک هم ابراز می کرد، کيارستمی از او خيلی بزرگ‌تر است!

هوشنگ کاظمی از غايب‌های اين جلسه بود؛ اما نامه‌ی قدرشناسی‌اش از استراليا در جمع خوانده شد.

سيدمحمد احصايی از مرتضی مميز ياد کرد و افزود: مرتضی مميز سعی می‌کرد همه چيز را به گرافيک ربط دهد و با اين‌کار اين موضوع گسترده‌تر می‌شد. من به او گفتم: همه‌چيز به غير از عمل باز قلب را گرافيک می‌بينی.

وی گفت: در کشتی به اصطلاح می‌گويند، فن را مال خود کرده است. مرتضی عادت داشت هرکسی را که قلم و کاغذ داشت، به‌عنوان گرافيست معرفی کند. من به او ارادت دارم و اين در ناخداگاه من است.

احصايی گفت: اين خواستن گستردگی، در وجود ما غريزی شده است و همه از فرشچيان در نيوجرسی تا استراليا همه عضو انجمن هستند.

به گزارش ايسنا، در مجمع فوق‌العاده اين نشست، کلهرنيا پس از خواندن متن اساس‌نامه مراسم رأی‌گيری را برای انتخاب بازرسان اصلی و علی‌البدل، برگزار کرد.

در پايان بهروز متين‌صفت با ۱۶۴ رأی از مجموع ۲۳۱ رأی به‌عنوان بازرس اصلی و علی دورانديش با ۴۲ رأی به‌عنوان بازرس علی‌البدل انتخاب شدند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش ايسنا، ابراهيم حقيقی هم پس از ارايه‌ی گزارش کار انجمن از تأسيس موزه‌ی گرافيک و شرکت تعاونی در آينده نزديک خبر داد.

او در ادامه از زحمات نسل گذشته و خدمات آن‌ها گفت و اميدوارانه ابراز کرد تا همگان اين زحمات را هميشه به‌ياد داشته باشند.

به‌گمان وی ديگر وقت آن رسيده است که انجمن در انتخاب اعضای خود کمی سختگيرانه‌تر عمل کند و کيفيت و توان فعاليت حرفه‌يی در درجه اول اهميت عضويت افراد جديد باشد.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35010

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'انجمن طراحان گرافيک ايران ۱۰ ساله شد، زرين‌کلک: کيارستمی از من خيلی بزرگ‌تر است! ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016