جمعه 4 آذر 1384

حال مرنضي مميز رو به وخامت نهاده است، ايسنا

مرتضي مميز در بيمارستان بستري شد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - هنرهاي تجسمي

مرتضي مميز ـ پيرگرافيك ايران ـ در بيمارستان بستري شده است.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان (ايسنا)، اين هنرمند پيشكسوت مدتي است به دليل عوارض ناشي از شيمي درماني به خاطر ابتلا به سرطان، مورد مداواي پزشكان قرار دارد.

حال عمومي مرتضي مميز كه از بيست و سوم آبان ماه در بيمارستان بستري شده، رو به وخامت رفته است.

به گفته‌ي يكي از همراهان وي در بيمارستان مميز از روز شنبه ديگر نمي‌تواند غذا بخورد و تنها گاهي چشمانش را باز مي‌كند و نزديكانش را مي‌شناسد.

وضعيت تنفسي اين استاد گرافيك ايران از سوي پزشكان نامناسب اعلام شده است.

به گزارش ايسنا، مرتضي مميز متولد 1315 و فارغ التحصيل رشته نقاشي از دانشكده هنرهاي زيباي دانشگاه تهران و داراي گواهينامه طراحي غرفه و ويترين و معماري داخلي از مدرسه عالي هنرهاي تزئيني پاريس است. او مديرهنري و طراح گرافيك نشرياتي چون ايران آباد، كتاب و كيهان هفته، فرهنگ كاوش نگين، فرهنگ و زندگي، رودكي، فصل نامه خاورميانه، گفت وگو و پيام امروز بوده و مسؤوليت طراحي صحنه و لباس 14تئاتر و دوفيلم سينمايي را به عهده داشته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

مرتضي مميز كارگردان و طراح 3 فيلم كوتاه نيز بوده است و طراحي و نقاشي، طراحي روي جلد، طراحي اعلان و نشانه ها، حرف‌هاي تجربه و ساير مقالات از جمله تاليفات وي به شمار مي‌رود.

جايزه نشان رتبه اول دانشگاه هنرهاي زيبا، ديپلم بينال پوستر ورشو، جايزه طراح شاعر از فستيوال فيلم كن، ديپلم براي فيلم يك نقطه سبز از فستيوال مسكو، فيلم برگزيده جشنواره سينمايي بيروت و جايزه ممتاز نمايشگاه طراحي امروز از نشان درجه يك دولتي جمله افتخاراتي است كه در كارنامه اين چهره ماندگار هنر ايران ثبت شده است.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27575

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حال مرنضي مميز رو به وخامت نهاده است، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016