دوشنبه 30 بهمن 1385

عروس ۴۵ ساله‌ مرتضی مميز کجاست؟، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - هنرهای تجسمی

به‌رغم پی‌گيری ۱۵ ماهه‌ی افسانه مميز، هنوز ردی از عروس ۴۵ ساله‌ی مرتضی مميز پيدا نشده است.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهای تجسمی خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، اين تابلوی يک در سه‌ونيم متری با عنوان "عروسی مرتضی و ونوس"، پروژه‌ی ديپلم زنده‌ياد مرتضی مميز در سال ۱۳۴۰ بوده که گفته می‌شود آخرين‌بار سال ۵۸، در جريان برپايی نمايشگاهی با مسووليت هانيبال الخاص و هم‌کاری دانشجويان هنر دانشکده‌ی هنرهای زيبا ديده شده، سال‌هاست بدون هيچ رد و نشانی، مفقود مانده است.

به‌رغم تعيين جايزه‌ی بنياد مميز برای يافتن هرگونه سر نخی از تابلوی يادشده، تاکنون هيچ‌گونه اطلاعاتی دريافت نشده و پی‌گيری‌های همسر مميز برای يافتن تابلو يادشده از دوستان، آشنايان و کسان بسياری که به ‌هر شکل و شيوه‌ای با مميز و گذشته‌ وی در ارتباط بوده‌اند، به نتيجه‌ای نرسيده است.

ده ماه پيش، افسانه مميز - همسر مرتضی مميز - از تمام کسانی که نشانه، رد يا حتا تصويری از تابلوی يادشده داشتند، خواست به‌وی کمک کنند، اما با گذشت ۱۵ ماه اظهار می‌دارد هرچه بيشتر گشته کمتر يافته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

اظهارات دوستان و هنرمندان نزديک به مرتضی مميز مبنی بر خارج شدن اين اثر هنری از کشور يا در ايران بودن پروژه‌ی ديپلم زنده‌ياد مرتضی مميز، متناقض و متفاوت از يکديگر است. عده‌ای تاکيد دارند تابلو در يکی از مجموعه‌های داخل کشور موجود و پنهان است و بعضی گمان می‌کنند که اين تابلوی سه‌ونيم‌متری از کشور خارج شده است.

افسانه مميز، پيشتر در نامه‌ای رسمی از رييس دانشکده‌ی هنرهای زيبای دانشگاه تهران ‌خواسته بود تا در صورتی‌که اين تابلو موجود است، برای تحويل آن به بنياد مميز، اقدام قانونی لازم را انجام دهد و در پی آن دکتر حبيبی دستور پی‌گيری کار را داده و کسانی را هم مامور می‌کند، اما تابلو در هيچ‌کدام از انبارهای دانشکده يافت نمی‌شود.

دنبالک:
http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32781

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'عروس ۴۵ ساله‌ مرتضی مميز کجاست؟، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016