چهارشنبه 14 دي 1384

اساس‌نامه‌ي بنياد "مرتضي مميز" تدوين شد، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - هنرهاي تجسمي


پس گذشت چهل روز از درگذشت بنيان‌گذار گرافيك علمي در ايران، اساس‌نامه ‌بنياد "مرتضي مميز" تدوين و اهداف اين بنياد تدوين و تبيين شد.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، اين بنياد كه قرار است بر مبناي وصيت پير گرافيك ايران تشكيل شود، اهداف، اصول و استراتژي كلي خود را تبيين و اعلام كرد.

بر اساس وصيت مرتضي مميز، افسانه مميز، شاپور منوچهري، آيدين آغداشلو، عباس كيارستمي، ابراهيم حقيقي، مصطفي اسداللهي و امرالله فرهادي هيات امناي اين بنياد را تشكيل داده‌اند.

شاپور منوچهري - وكيل خانواده مميز- در اين‌باره به خبرنگار ايسنا، توضيح داد كه فعاليت بنياد مميز آغاز شده و در حال گذراندن مراحل قانوني ثبت است.

وي در عين حال تصريح كرد كه هيات امنا براي ثبت قانوني كه تا پايان سال جاري به طول مي‌انجامد، منتظر نمي‌ماند و فعاليت خود را بر اساس هدف تعيين‌شده‌ي مرحوم مميز و اهداف كلي بنياد، آغاز كرده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گفته اين وكيل حقوقي، تاسيس خانه و موزه‌ي مميز، انتشار آثار و دست‌نوشته‌ها، تعيين جايزه‌اي به‌نام مميز و نيز اهداي جوايزي به ساير مسابقات بين‌المللي در اين زمينه، ايجاد بورس تحصيلي براي دانشجويان، توجه و حمايت از فعاليت‌هاي تحقيقاتي و پژوهشي دانشگا‌ه و رساله‌هاي علمي و دانشجويي، مسابقه گرافيك در حوزه پوستر و انتشار نشريه‌ي بنياد ازجمله برنامه‌ها و اهداف اين بنياد است.

منوچهري گفت: تاكنون اعضا به اتفاق نظر مشتركي مبني بر تعيين مكان و محل اين بنياد نرسيده و باغبان‌كلا - محل دفن و خانه تابستاني مرحوم مميز - و نيز منزل مسكوني‌اش از اماكن مورد نظر هيات امناست.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/28230

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اساس‌نامه‌ي بنياد "مرتضي مميز" تدوين شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016