سه شنبه 22 آذر 1384

تا نيمه‌ي دي‌ماه، "بنياد مميز" تشكيل مي‌شود، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فرهنگ و هنر - هنرهاي تجسمي


نخستين نشست تشكيل بنياد مرتضي مميز براي تببين اهداف و استراتژي برگزار شد.

به گزارش خبرنگار بخش هنرهاي تجسمي خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، بنياد مميز كه بر مبناي وصيت پير گرافيك ايران در حال تشكيل است تا 15 دي‌ماه سال‌جاري هم‌زمان با چهلمين روز درگذشت استاد و پايه‌گذار گرافيك دانشگاهي ايران، اهداف، اصول و استراتژي كلي خود را تبيين و اعلام خواهد كرد.

بر اساس وصيت مرتضي مميز، افسانه مميز، شاپور منوچهري، آيدين آغداشلو، عباس كيارستمي، ابراهيم حقيقي، مصطفي اسداللهي و امرالله فرهادي هيات امناي اين بنياد تشكيل شده است.

در حال حاضر از سوي منوچهري - وكيل خانوادگي مميز - مراحل قانوني ثبت بنياد ياد شده در حال پي‌گيري است.

فرهادي در اين باره به خبرنگار ايسنا، توضيح داد: فراخواني براي آثار پراكنده‌ي استاد مميز داده خواهد شد و از آن‌جا كه وي هميشه كارها، آثار، يادداشت‌ها و غيره را به دقت آرشيو مي‌كرد، اكنون60 تا70 درصد كارها انجام شده و محفوظ است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گفته وي سعي خواهد شد كه آثار اهدايي از جمله آثاري كه مميز به برادر خود "جواد مميز" در آمريكا اهدا كرده، به بنياد بازگردانده‌ شوند.

فرهادي گفت: ايجاد موزه مميز، انتشار آثار و دست‌نوشته‌ها و تعيين جايزه‌اي به‌نام مميز، ايجاد بورس تحصيلي براي دانش‌جويان، توجه و حمايت از فعاليت‌هاي تحقيقاتي و پژوهشي دانشگا‌ه و رساله‌هاي علمي و دانشجويي، مسابقه گرافيك در حوزه پوستر از جمله برنامه‌هاي اين بنياد است.

دنبالک:
http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/27901

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تا نيمه‌ي دي‌ماه، "بنياد مميز" تشكيل مي‌شود، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016