پنجشنبه 15 تیر 1385

آصفی اقدام حمله به زائزان ايرانی در كوفه را محكوم كرد، ايرنا

تهران، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۵/۰۴/۱۵‬

"حميد رضا آصفي" سخنگوي وزارت امور خارجه با ابراز انزجار از حادثه تروريستي بمب‌گذاري دركوفه كه منجر به شهيد و زخمي شدن تعدادي از هموطنان شد، آن را به شدت محكوم كرد.

به گزارش روز پنجشنبه اداره كل اطلاعات و مطبوعات وزارت خارجه، وي از دولت عراق خواست به وظايف خود براي تامين امنيت زائران ايراني و مجازات عاملين اين اقدام هولناك عمل كند.

آصفي با وحشيانه توصيف كردن اين اقدام تروريستي، اين قبيل اقدامات را خيانت به ملت عراق، وحدت و يكپارچگي اين كشور و خدمت به دشمنان عراق دانست.

سخنگوي وزارت امور خارجه اظهار داشت: رويكرد غلط اشغالگران آمريكايي و مسووليت ناپذيري آنها در عراق موجب افزايش خشونت و تروريسم در اين كشور شده و تروريستها با سرمايه‌گذاري بر عملكرد غلط آمريكا به جنايات خود ادامه مي‌دهند.

آصفي با ابراز همدردي و تسليت به خانواده‌هاي زائرين شهيد ايراني در اين حادثه گفت: سفارت جمهوري اسلامي ايران در عراق با تمام توان براي كمك به مجروحان و آسيب ديدگان و مداواي آنها بسيج شده است و اطلاعات و جزئيات دقيقتر اين حادثه متعاقبا در اختيار مردم شريف و خانواده‌هاي زائران ايراني قرار خواهد گرفت.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


انفجارخودروي بمب‌گذاري شده درساعت ‪ ۷/۱۵‬دقيقه صبح پنجشنبه (به وقت محلي) موجب كشته و زخمي شدن تعدادي از زايران ايراني شد.

اين انفجار درحالي اتفاق افتاد كه گروهي از زايران ايراني با خودروي جمعي در نزديك مرقد ميثم تمار در كوفه بسر مي‌بردند.

بر اساس گزارشهاي اوليه دريافتي، يك خودروي بمب‌گذاري شده انتحاري در ميان دو خودروي جمعي حامل زايران ايراني منفجر شده است.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'آصفی اقدام حمله به زائزان ايرانی در كوفه را محكوم كرد، ايرنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016