پنجشنبه 15 تیر 1385

حمله تروريستی به كاروان زائران ايرانی در كوفه، فردا

حمله يك بمب‌گذار انتحاري به دو اتوبوس از زائران ايراني خارج از يكي از مكان‌هاي مقدس مسلمانان در عراق در صبح روز پنج‌شنبه 13 كشته و 41 زخمي بر جاي گذاشت.

به گزارش فارس به نقل از خبرگزاري رويترز، منابع بيمارستاني و پليس اعلام كردند اين بمب‌گذار خودروي خود را بين دو اتوبوس ايراني كه به مقبره «ميثم تمار» در كوفه رسيده بودند، حركت داد و آن را منفجر كرد.

در لحظه گزارش اين خبر بقاياي سوخته خودروهاي موجود در صحنه انفجار در خيابان ديده مي‌شد و جسد سه زن كه لباسهاي ايراني بر تن دارند بر روي زمين افتاده بود.

پليس گفت چندين كودك عراقي نيز كه با حمل زائران ناتوان بر روي صندلي‌هاي چرخ‌دار، زندگي خود را مي‌گذرانند و در لحظه انفجار خواب بودند، در اين انفجار آسيب ديدند.

دكتر «علا الطيار» از بيمارستان حكيم نجف گفت تاكنون 23 زخمي و هفت جسد را دريافت كرده است اما آمار بعدي از اين بيمارستان و دو بيمارستان ديگر حاكي از كشته شدن 13 تن و زخمي شدن 41 نفر بود.

در همين حال ايرنا گزارش داد منابع بيمارستاني در شهر مقدس نجف اشرف تعداد كل شهداي ايراني انفجار صبح پنجشنبه شهر كوفه را ‪ ۱۱‬نفر اعلام كرده اند.

اين منابع در جريان بازديد نماينده سازمان حج و زيارت و كاركنان ارشد سفارت جمهوري اسلامي ايران از مجروحان حادثه درنجف اشرف اعلام كردند كه هشت زاير شهيد ايراني به بيمارستانهاي "حكيم" و "شهيد صدر" و سه شهيد ديگر به بيمارستان "فرات" منتقل شده‌اند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


قرار است به زودي اسامي زايران شهيد ايراني منتشر شود.

بر اثر حادثه انفجار در نزديكي دو كاروان زايران ايراني شهرهاي يزد و اردكان، تعدادي از زوار ايراني و شهروندان عراقي شهيد و يا زخمي شدند.

مسوولان سفارت جمهوري اسلامي ايران درعراق به همراه مقامات محلي نجف اشرف از مجروحان حادثه در مراكز درماني اين شهر عيادت كردند.

دنبالک:

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'حمله تروريستی به كاروان زائران ايرانی در كوفه، فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016