جمعه 6 خرداد 1384

تهدید به اعتصاب غذا در بند 350 اوین: در صورت عدم رسیدگی به درخواست ها از یکشنبه اعتصاب می کنیم!

خسرو شمیرانی
5 خرداد 1384
مادر پیمان پیران دانشجوی 22 ساله زندانی که محکومیت 10 ساله خود را در بند 350 اوین پشت سر میگذارد در یک گفت و گوی تلفنی با اعلام این خبر که تعدادی از زندانیان تصمیم به اعتصاب غدا دارند اظهار داشت:
طبق آیین نامه داخلی زندانها مسولین باید اصل تفکیک را درمورد همه زندانیان از جمله زندانیان سیاسی اجرا کنند اما علاوه بر عدم اجرای این اصل به مشکلات سلامتی زندانبان سیاسی هیچگونه توجهی نمیشود. مثلا آقای اکبر گنجی با مشکل آسم روبرو است، آقای ناصر زرافشان بیماری کلیوی دارد و پسر من پیمان هم از کم کاری کبد رنج میبرد. اینها هیچکدام از امکانات پزشکی مناسب برخوردار نیستند. به همبن دلیل پیمان همراه با تعداد دیگری از زندانیان سیاسی اعلام کرده اند که اگر تا یکشنبه به خواسته های آنها رسیدگی نشود اعتصاب غذا خواهند کرد.
مادر این دانشجوی زندانی افزود: در حالی زندانیان سیاسی با این فشارها روبرو هستند که آقای شهرام جزایری در همان اوین از امکانات گسترده ای همچون اتاق خصوصی با تلویزیون ماهواره، موبایل، ملاقات های طولانی و شبانه با همسر در درون اتاق خصوصی خودش و امکانات دیگر برخوردار است.
مادر این جوان زندانی در پاسخ به این سوال که آیا مسولین به قول های داده شده پس از اخرین اعتصاب غذای پیمان پیران و دکتر زرافشان عمل نکرده اند، گفت:
آنها تنها 4 روز به قولهایشان عمل کردند. از دومین ملاقات من با پیمان، وضع به صورت سابق بازگشته بود.

متن نامه پیمان پیران که از زندان اوین در همین رابطه ارسال شده است به قرار زیر است:
مساله عدم برسمیت شناختن زندانیان سیاسی و حقوق آنها ، مساله عمومی و همیشگی زندانیان سیاسی در ایران بوده است و جمهوری اسلامی نیز تا کنون به بهانه های واهی از به رسمیت شناختن این حقوق خودداری کرده است. همانطور که میدانید اخیرا در پی اعتصاب غذای دکتر ناصر زرافشان و پیمان پیران که در اعتراض به وضعیت پیش گفته در زندان صورت گرفته بود، مسولان زندان به جای حل مشکلات موجود فشار بر زندانیان را افزایش دادند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

آنها تمامی محکومین ساکن بند یک را به بند 350 کارگری منتقل کردند و همه آنها را بدون رعایت اصل تفکیک در چهار سلول اسکان دادند. درحالی که آیین نامه داخلی زندانها به صراحت اصل تفکیک زندانبان بر اساس جرم را به رسمیت میشناسد، همچنان متهمان جرایم عمومی سازمان نیروهای مسلح و دادسرای نظامی در یک جا نگهداری میشوند. در چنین شرایطی واضح است که پافشاری سازمان زندانها برای تداخل محکومین دادسرای نظامی که جرایم جنایی داشته اند با زندانیان سیاسی هدفی جز تشکیل گروه فشار و متعاقب آن فرسایش توان زندانیان سیاسی را دنبال نمیکند. به دلایل برشمرده ما جمعی از زندانیان سیاسی اعلام میکنیم، چنانچه تا روز یکشنبه 8 خرداد 1384 به خواسته های ما رسیدگی نشود دست به اعتصاب غذا خواهیم زد.

زندان اوین
3 خرداد 1384

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23274

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'تهدید به اعتصاب غذا در بند 350 اوین: در صورت عدم رسیدگی به درخواست ها از یکشنبه اعتصاب می کنیم!' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016