شنبه 31 اردیبهشت 1384

سه زنداني سياسي به اعتصاب غذا متوسل شدند، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

محمد شريف گفت: هلمت حسني‌‏آذرپور, رضا اميني و عبدالله محمدي كه به اتهام ارتباط با تشكيلات غيرقانوني بازداشت شده‌‏اند، از هفته گذشته در اعتراض به نامعين بودن موجب قانوني بازداشت خود، به اعتصاب غذا متوسل شدند.
محمد شريف، وكيل اين افراد در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا" گفت: نامبردگان به اتهام ارتباط با يك تشكيلات غيرقانوني در كردستان بازداشت شده‌‏اند كه در رسيدگي بدوي هلمت حسني‌‏آذرپور به 15 سال، رضا اميني به 20 سال و عبدالله محمدي به 15 سال زندان محكوم شده‌‏اند.
وي با اشاره به اين موضوع كه پرونده اتهامي نامبردگان اكنون در ديوان عالي كشور در مرحله تجديدنظر است، گفت: با توجه به اقداماتي كه به منظور مشخص شدن موجب قانوني بازداشت آنان، قبل از قطعيت حكم صادره انجام داده بودم و با اميدواري به اينكه اقداماتم ابهام موضوع را روشن كند، توجيه‌‏هاي لازم را به موكلينم ارائه كردم.
وي ادامه داد: متاسفانه اين اقدامات نتيجه روشني در پي نداشت اما اميدوارم با توجه به سياست كيفري اعلام شده توسط رياست قوه قضاييه، مساله فوق‌‏الذكر روشن شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

شريف، با اشاره به اين مطلب كه هنوز طبق مقررات آيين دادرسي كيفري قرار بازداشت به موكلينم ابلاغ نشده است، گفت: موكلينم اعلام كرده‌‏اند كه حاضر به توديع وثيقه هستند و اين مطلب هم به شعبه بدوي مهاباد و هم به شعبه رسيدگي‌‏كننده در ديوان عالي كشور اعلام شده است.
وي اظهار اميدواري كرد كه با اجراي مقررات قانون آيين دادرسي كيفري، موجبات رفع اعتصاب غذاي اين زندانيان فراهم شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/22962

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سه زنداني سياسي به اعتصاب غذا متوسل شدند، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016