چهارشنبه 24 فروردین 1384

پايان ماجراي گروگانگيري يک ايراني در شهر انپتال آلمان

خبرنامه گويا - گروگان گيري چهار دانش آموز در شهر انپتال Ennepetal استان نورد راين وست فالن آلمان ديروز عصر به پايان رسيد. نيروي ويژه پليس آلمان توانست غروب ديروز هر چهار دختر دانش آموز را که از 11 تا 16 سال سن داشتند، آزاد کند. گروگانگير يک ايراني 50 ساله مسلح به دو چاقو بود که اين نوجوانان را در زيرزمين خانه اي به گروگان گرفته بود. وي به اين وسيله مي خواست تا مقامات آلماني کاري کنند که اعضاي خانواده اش بتوانند از ايران به آلمان بيايند.

يکي از دختران که شانزده سال سن داشت در اين حادثه به شکل سطحي زخمي شد. بنا بر اظهارات مسئول پليس جنايي فرد ايراني دچار بيماري رواني است.
حادثه اينگونه آغاز شد که حدود ساعت يک روز سه شنبه 12 آوريل (23 فروردين)، فرد مزبور سوار اتوبوس مدرسه اي در شهر انپتال مي شود و پس از تهديد راننده 9 کودک و نوجوان را با رشته ريسماني به هم مي بندد و آن ها را مجبور مي کند تا با وي از اتوبوس پياده شوند. 5 کودک در اين ميان موفق به فرار مي شوند. مرد با تهديد زني خانه دار همراه با چهار کودک ديگر وارد خانه زن شده و در زيرزمين آن جا مستقر مي شود.
پليس پس از بي نتيجه ماندن مذاکرات تلفني با گروگانگير راس ساعت هيجده و دوازده دقيقه به خانه حمله ور شده و گروگان ها را آزاد ساخت. نيروهاي ويژه پس از ورود به زيرزمين خانه مذکور متوجه شدند که در آن جا قفسه پري از اسلحه وجود داشت که خوشبختانه مرد گروگانگير از آن ها استفاده اي نکرد. اسلحه ها متعلق به صاحب خانه که اجازه شکار داشت بود.


گروگانگير ايراني پس از دستگيري با دستمالي پوشيده شده است.
-----------------------------------------------------------------------------
پليس اعلام کرد که هويت گروگانگير براي ما چندان روشن نيست. بر اساس اطلاعات به دست آمده فرد مزبور در اواخر سال نود ميلادي در يک بيمارستان رواني بستري بوده است. از سوي ديگر بر اساس داده هاي دولتي از شهر هاگن اين مرد در سال 1990 به عنوان پناهجو از ايران وارد آلمان شد و تا ماه مه امسال اجازه اقامت در آلمان را دارد. در اتوبوس نامه اي به زبان فارسي يافت شده است که ظاهرا در آن گروگانگير خواسته است با اين عمل خانواده خود، همسر و دو فرزندش را به آلمان بياورند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

يکي از شاهدان عيني دختري به نام رناته شولته، شانزده ساله، مي گويد که گروگانگير در اتوبوس اعلام کرده است که کودکان او در ايران هستند و وي مي خواهد که آن ها را در کنار خود در آلمان ببيند. وي تاکيد کرده است که: "من با شما کاري نخواهم کرد. من همه شما را مثل فرزندان خود دوست دارم!"
به دليل وضعيت روحي و رواني گروگانگير، وي به جاي انتقال به زندان به يک بيمارستان رواني منتقل گرديد. نام گروگانگير ايراني از سوي پليس فاش نشده است.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20978

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پايان ماجراي گروگانگيري يک ايراني در شهر انپتال آلمان' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016