یکشنبه 25 بهمن 1383

الوطن: سازمان‌‏ملل خواستار پناه ‌‏دادن اردن به پناهجويان ايراني تا زمان انتقال آنها به كشورهاي غربي شد، ايلنا

تهران- خبرگزاري كار ايران

روزنامه "الوطن" چاپ عربستان‌‏سعودي روز يكشنبه نوشت: كميسارياي عالي پناهندگان سازمان‌‏ملل‌‏متحد، خواستار اجازه دولت اردن به 115پناهجوي كرد ايراني براي ورود آنان به اردوگاه "العازله" در مرز اردن با عراق تا زمان اسكان آنان در كشورهاي غربي شد.
به گزارش سرويس ديپلمايك خبرگزاري كار ايران ( ايلنا )، روزنامه الوطن به نقل از "استين بروني" نماينده اين كميساريا در "امان" پايتخت اردن گفت: اين پناهندگان موجود در ارودگاه "طاش" در غرب عراق، خواستار حمايت موقت دولت اردن هستند و خواهان ورود به خاك اين كشور نمي‌‏باشند.
بروني گفت: دولت اردن به كميساريا اجازه داده است تا كمك‌‏هاي ضروري انساني را به اين پناهندگان ارائه كند كه بيشتر آنان دوازدهم ماه ژانويه گذشته در گروههاي كوچك به منطقه مرزي عراق با اردن وارد شدند.
وي افزود: كميساريا در تلاش براي حل مشكل آنان به همان صورت گذشته است به‌‏گونه‌‏اي كه اين كميساريا در اواخر سال گذشته توانست 487پناهجوي كرد ايراني را به سوئد بفرستد با اين حال، مشكل با حضور 741 پناهنده از جمله 683 كردهاي ايراني در منطقه العازله همچنان پا برجاست.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

لازم به ذكر است كه سال گذشته و پس از آوارگي ده‌‏ها تن از اعضاي گروهك تروريستي منافقين پس از جنگ عراق نيز، اين افراد به اردوگاه‌‏هاي آوارگان در مرز اردن با عراق پناهنده شده بودند كه خواهان انتقال به كشور سوئد بودند.
بر اساس برخي گزارش‌‏ها تعدادي از اين افراد نيز همچنان در بين آوارگان و پناهجويان اين منطقه مرزي ديده مي‌‏شوند.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/18271

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'الوطن: سازمان‌‏ملل خواستار پناه ‌‏دادن اردن به پناهجويان ايراني تا زمان انتقال آنها به كشورهاي غربي شد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016