دوشنبه 30 آذر 1383

اعتصاب غذاي يک سناتور استراليايی در حمايت از پناهجويان ايراني، سينا حافظی

اندرو بارتلت

سیدنی:
اشاره – اندرو بارتلت، رهبر پیشین حزب دمکرات استرالیا و سناتور ایالت کوئینزلند که از جمعه شب (17 دسامبر) در حمایت از پناهجویان اردوگاه پناهندگی بکستر در شمال استرالیا دست به اعتصاب غذا زده است در بیانیه ای* که اخیرا منتشر کرده است می نویسد:

"من همچنان به اعتصاب غذای خود در حمایت از ایرانیان حبس شده در اردوگاه بکستر ادامه خواهم داد. ضمن اینکه در ابتدا تصمیم داشتم فقط برای چند روز اعتصاب غذا کنم ولی در عین حال اعتقاد دارم که بیان شرایط حساس فعلی و وضعیت پناهجویان در اردوگاه نیز ضروری است.
نگفته بودم تا زمانیکه پناهندگان در اعتصاب غذا هستند من هم نیز اعتصاب غذا خواهم کرد. من اعتصاب غذایم را بر مبنای تصمیم روزانه و اینکه چه تصمیمی بهتر است ادامه می دهم ولی در عین حال گفته بودم که همچنان همانند هزاران نفر در جامعه استرالیا به حمایت از آنها ادامه خواهم داد.
من پناهجویان را به اعتصاب غذا تشویق نمی کنم چرا که این موضوع سلامتی آنها را به خطر می اندازد و همواره از آنها می خواهم که به اعتصاب غذای خود پایان دهند. آنها (پناهجویان) از خود به اندازه کافی مقاومت و اراده نشان داده اند و استرالیاییها نیز بیش از پیش از هر طریقی به آنها کمک خواهند کرد.
درحالیکه خودآزاری را توصیه نمی کنم اما در عین حال بسیار مهم است که حمایت خود را از آنان نشان دهیم و وضعیت آنها را برای مردم بیان کنیم که در چه شرایط دشوار و حساسی بسر می برند.
پناهندگان ظاهرا با یک انتخاب روبرو هستند، انتخاب میان یک حبس طولانی و یا تعقیب، بازجویی و آزار جدی. بعضی از آنهابدون اینکه جرمی را حتی مرتکب شده باشند تا کنون پنج سال را در اردوگاه گذرانده اند. پس در چنین شرایطی جای تعجب نیست که پناهندگان به چنین روشهایی متوصل شوند.
همبستگی و همدردی نشان دادن با پناهجویان می تواند آنان را مقاوم کرده و به آنها امیدواری دهد. آنچه پناهجویان انجام می دهند بطور کامل تصمیم خود آنهاست، و به همین دلیل من نیز نمی خواهم که تصمیم اعتصاب غذایم را بر مبنای تصمیم آنها قرار دهم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

دولت استرالیا می بایستی یک قدم کوتاه و ساده را بردارد و اعتراف کند که قوانین ما باعث این شرایط غیر عادلانه شده است. گزارش اخیر ادموند رایس سنتر* نشان می دهد که بیشتر پناهندگانی که دیپورت شده ا ند به هنگام بازگشت مورد بازجویی و اذیت و آزار قرار گرفته اند. ایران یکی از بدترین کشورهای ناقض حقوق بشر است و ما نباید پناهجویان را به آنجا برگردانیم.

- برای اصل متن انگلیسی این بیانیه به سایت اندرو بارتلت مراجعه کنید:
www.andrewbartlett.com
www.andrewbartlettonline.blogspot.com

- گزارش ادموند رایس سنتر
www.erc.org.au/research/1096416029.shtml

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/15781

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اعتصاب غذاي يک سناتور استراليايی در حمايت از پناهجويان ايراني، سينا حافظی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016