پنجشنبه 25 مهر 1387

اروپا و آمریکا در تدارک نشست جهانی بررسی بحران مالی، رادیو فردا

سران اتحادیه اروپا و آمریکا در یکی دو روز آینده برای تدارک یک نشست جهانی برای بررسی بحران مالی جاری تشکیل جلسه می دهند.

در پایان نشست دو روزه رهبران اتحادیه اروپا در بروکسل، پایتخت بلژیک، اعلام شد که سران این اتحادیه و آمریکا در یکی دو روز آینده برای تدارک یک نشست جهانی به منظور بررسی بحران مالی جاری و یافتن راه حلی برای آن، تشکیل جلسه خواهند داد.

نیکلا سارکوزی، رییس جمهوری فرانسه، به عنوان رییس دوره ای اتحادیه اروپا، در این نشست گفت: «تدابیری که پانزده کشور دارای واحد پولی یکسان یورو، پیشتر، اتخاذ کرده بودند، مورد تایید تمامی ۲۷ عضو این اتحادیه نیز قرار گرفته است.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

در ابتدا، قرار بود موضوع عمده این نشست تغییرات آب و هوا باشد، اما بعدا بحران مالی جهانی به موضوع محوری آن تبدیل شد.

رهبران اتحادیه اروپا همچنین تصمیم گیری درباره آغاز مذاکرات با روسیه درباره توافق نامه جدید همکاری را به جلسه وزیران خارجه این اتحادیه در ماه آینده موکول کردند.

سقوط دوباره سهام از توکیو تا سیدنی تا لندن و ترس از بروز رکود اقتصادی، روز پنج شنبه خواب خوش سهام داران و سرمایه گذاران را بر هم زد.

بهای سهام در بازار ژاپن در عرض یک روز ۴/۱۱ درصد پایین کشید تا ژاپنی ها را دوباره به یاد سقوط اقتصادی سال ۱۹۸۷ بیندازد و قیمت نفت خام به نزدیک ۷۲ دلار در هر بشکه رسید که این افت قیمت در ۱۳ ماه گذشته بی سابقه است.

سرمایه گذاران که در اواخر هفته گذشته با تلاش جمعی دولت های بزرگ دنیا برای حل مشکل بحران مالی جهانی جانی تازه گرفته بودند، خوش بینی کم جان خود را کنار گذاشتند و در دو روز گذشته از سهام و کالا و دیگر سرمایه های پرخطر به امنیت پول نقد روی آوردند.

تارو آسو، نخست وزیر ژاپن، روز پنجشنبه در واکنش به این رویداد در بازارها گفت: «دلیل فروش سهام در بازارها این است که سرمایه گذاران هنوز فکر می کنند اقداماتی که مقامات ایالات متحده در پیش گرفته اند، کافی نیست.»

در همین حال، فرانسه و آلمان و بریتانیا از رهبران «گروه هشت» یا هشت کشور صنعتی خواستند که ماه آینده به اتفاق سران اقتصادهای نوظهور دنیا گرد هم آیند و در معماری مالی ۶۰ ساله دنیا که «دیگر کهنه شده است»، طرحی نو دراندازند.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38722

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اروپا و آمریکا در تدارک نشست جهانی بررسی بحران مالی، رادیو فردا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016