پنجشنبه 4 مهر 1387

اتحادیه اروپا مقررات جدید مهاجرت را اعلام کرد، بی بی سی

وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه اروپا در مورد دستورالعمل هایی موافقت کرده اند که امکان مهاجرت غیرقانونی را سخت تر اما شرایط را برای مهاجرت و پناهندگی نیروی کار متخصص بهتر می کند.

اما اتحادیه اروپا همچنان بر سر زمان به اجرا درآمدن مقررات جدید و صدور کارت آبی برای نیروی کار متخصص اختلاف نظر دارد.

امسال قایق های گشت اتحادیه اروپا بالغ بر 20 هزار نفر را که سعی داشته اند از آفریقا و از طریق دریای مدیترانه وارد اروپا شوند، متوقف کرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

این در حالی است که امسال همچنین شمار بی سابقه ای توانسته اند خود را از آفریقا به جزیره سیسیلی در ایتالیا و همچنین مالتا در اسپانیا برسانند.

بر اساس پیمان مهاجرت که امروز (25 سپتامبر)، در بروکسل منتعقد شد، دولت های اتحادیه اروپا قول داده اند که بر خلاف گذشته و آنچه در ایتالیا و اسپانیا رخ داده است، به مهاجران غیرقانونی به طور گروهی اجازه ورود ندهند و برای اخراج این مهاجران منابع خود را یکجا کنند.

این پیمان که ماه آینده در کشورهای اتحادیه اروپا تصویب می شود قدرت سیاسی و نه قانونی خواهد داشت.

اونا لونگسکو، گزارشگر بی بی سی در امور اروپا می گوید با توجه به پیرتر شدن جمعیت اروپا این پیمان از جمله راه را برای جذب پرستاران و مهندسان کامپیوتر از کشورهای در حال توسعه هموار می کند.

وزیران کشور اتحادیه اروپا همچنین با طرحی موافقت کردند که براساس آن برای نیروی کار متخصص مهاجر به این منطقه کارت آبی صادر شود.

گزارشگر بی بی سی می گوید کارت آبی اروپا رقیبی خواهد بود برای کارت سبز آمریکا چون با داشتن این کارت نیروی کار متخصص مهاجر راحت تر به بازار کار راه می یابد.

اما جمهوری چک تاکید داشته است که تا زمانی که آلمان و اتریش حاضر نشوند تمام محدودیت هایی را که برای مهاجران کاری از اعضای جدید اتحادیه اروپا در نظر گرفته اند، لغو نکنند، طرح صدور کارت آبی نباید به اجرا درآید.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/38445

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'اتحادیه اروپا مقررات جدید مهاجرت را اعلام کرد، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016