چهارشنبه 15 خرداد 1387

"آمادگی" هيلاری کلينتون برای پيوستن به باراک اوباما، بی بی سی

هيلاری کلينتون گفته است برای معاونت رياست جمهوری در مبارزات انتخاباتی حزب دموکرات در کنار باراک اوباما آماده است.

رسانه های آمريکا گزارش داده اند خانم کلينتون در کنفرانسی تلفنی با نمايندگان و قانون گذاران نيويورک اينگونه اظهار نظر کرده است.

پيشتر رئيس مبارزات انتخاباتی هيلاری کلينتون اين گزارش را تکذيب کرده بود که خانم کلينتون قصد اذعان به پيروزی رقيبش باراک اوباما، در انتخابات مقدماتی حزب دموکرات و کناره گيری از صحنه مبارزات انتخاباتی را دارد.

اظهارات تری مک آليف، پس از آن بود که رسانه های آمريکايی خبر دادند که خانم کلينتون امشب کناره گيری خود را اعلام خواهد کرد.

امروز حزب دموکرات آمريکا آخرين انتخابات مقدماتی خود را در روند تعيين نامزد اين حزب در انتخابات رياست جمهوری برگزار می کند.

با اين انتخابات که در دو ايالت داکوتای جنوبی و مونتانا انجام می شود، رقابت دموکرات ها در آمريکا به پايان می رسد. نظرسنجی ها بيانگر پيشتازی باراک اوباما بر هيلاری کلينتون در اين دو ايالت است.

آقای اوباما که به رغم شکست در انتخابات مقدماتی روز شنبه در پورتو ريکو از موقعيت بهتری نسبت به هيلاری کلينتون برخوردار است، از همکاری نزديک خود با خانم کلينتون پس از پايان رقابت ها خبر داده است.

اما به رغم افزايش فشار رسانه ها و بعضی از محافل حزب دموکرات برای کناره گيری خانم کلينتون از رقابت ها و پذيرش شکست، او در سخنانی به احتمال ادامه حضور خود در رقابت ها تا زمان برگزاری گردهمايی ملی حزب دموکرات در پايان ماه اوت تاکيد کرده است.

در اين گردهمايی، هيات های اعزامی حزب دموکرات از ايالت های مختلف آمريکا نامزد رياست جمهوری را انتخاب می کنند.

نامزدی که در جريان انتخابات مقدمات حزبی ۲۱۱۸ کرسی از هيات های نمايندگی را به دست آورده باشد، نامزدی حزب دموکرات را به دست می آورد. آقای اوباما تنها به ۴۱ کرسی نمايندگی نياز دارد.

هيات های اعزامی ايالت های داکوتای جنوبی و مونتانا در مجموع ۳۱ کرسی نمايندگی در گردهمايی ملی حزب دموکرات دارند. آقای اوباما اميدوار است با به دست آوردن بخشی از اين کرسی ها و جلب حمايت بخش ديگری از نمايندگان انتصابی در اين گردهمايی بتواند به عدد طلايی مورد نياز دست يايد.

انتخابات مقدماتی حزبی در آمريکا با رقابت داوطلبان نامزدی رياست جمهوری دو حزب دموکرات و جمهوری خواه در ايالت آيووا در سوم ژانويه آغاز شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به رغم مشخص شدن زودهنگام نامزد احتمالی حزب جمهوری خواه در ماه مارس، رقابت دو تن از داوطلبان حزب دموکرات يعنی سناتور اوباما و خانم کلينتون طولانی شده است.

اين در حالی است که معمولا در سال های گذشته نتيجه اين رقابت ها پس از برگزاری انتخابات مقدماتی در چند ايالت مشخص می شد.

نارضايتی مردم از سياست های دولت جورج بوش و جذابيت هيلاری کلينتون و باراک اوباما حضور گسترده دموکرات ها، به خصوص جوانان را در انتخابات مقدماتی حزبی به همراه داشته است. اما مسوولان حزب دموکرات نگران هستند طولانی شدن رقابت بين اين دو نفر به ضرر اين حزب و به نفع جان مک کين، نامزد بالقوه حزب جمهوری خواه در انتخابات ماه نوامبر تمام شود.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/37132

فهرست زير سايت هايي هستند که به '"آمادگی" هيلاری کلينتون برای پيوستن به باراک اوباما، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016