شنبه 17 فروردین 1387

درآمد کلينتون ها بيش از ۱۰۰ ميليون دلار، بی بی سی

هيلاری کلينتون، سناتور حزب دموکرات و بيل کلينتون همسر او و رئيس جمهور پيشين آمريکا برملا کرده اند که در هشت سال گذشته بيش از ۱۰۰ ميليون دلار درآمد داشته اند.

از سال ۲۰۰۰، اين زوج تقريبا ۱۱۰ ميليون دلار درآمد داشته اند که بيش از ۲۰ ميليون دلار آن در سال ۲۰۰۷ کسب شده است.

آنها همچنين در همين مدت بيش از ۱۰ ميليون دلار به نهادهای خيريه بخشيده اند.

تقريبا نيمی از اين درآمد از سخنرانی های بيل کلينتون کسب شده است.

از زمانی که باراک اوباما، رقيب هيلاری کلينتون برای کسب عنوان نامزدی حزب دموکرات در انتخابات رياست جمهوری آمريکا در سال جاری، ارقام مربوط به درآمد خود بين سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۶ را آشکار ساخت، خانم کلينتون هم تحت فشار قرار گرفته بود تا اقدام مشابهی انجام دهد.

آقای اوباما و همچنين جان مک کين، نامزد حزب جمهوری خواه، گفته اند که ارقام درآمدهای خود در سال ۲۰۰۷ را تا اواخر ماه جاری ميلادی منتشر خواهند کرد.

دو سناتور حزب دموکرات که برای کسب نامزدی حزب خود در انتخابات رياست جمهوری تلاش می کنند، مايلند نشان بدهند چيزی برای مخفی کردن از رای دهندگان ندارند.

جک ايزارد خبرنگار بی بی سی در واشنگتن می گويد ارقام درآمدهای خانواده کلينتون، توجه بسياری از آمريکايی ها را جلب خواهد کرد.

کتابهای پرفروش

جی کارسون، يک سخنگوی ستاد انتخاباتی خانم کلينتون گفت: "خانواده کلينتون ۳۰ سال حسابهای مالياتی خود را منتشر کرده اند که کمتر کسی در ميان کارمندان دولت چنين اقدامی را انجام داده است."

"هيچکدام از رقبای خانم کلينتون در انتخابات، حتی نزديک به اين حجم اطلاعات را بر ملا نکرده اند."

بر اساس ارقام منتشر شده، خانواده کلينتون بين سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۷ حدود ۳۴ ميليون دلار ماليات پرداخته اند.

آخرين باری که اين زوج ارقام درآمد خود (۴۱۶ هزار دلار) را منتشر کردند، سال ۲۰۰۰ بود که در آن سال دوره رياست جمهوری بيل کلينتون به پايان رسيد.

بيل کلينتون از زمان ترک کاخ سفيد، از بابت دو کتاب خود نيز ("زندگی من" و "بخشش") ۳۰ ميليون دلار درآمد داشته است.

هيلاری کلينتون هم از بابت يک کتاب خود، "تاريخ زنده" بيش از ۱۰ ميليون دلار درآمد کسب کرده است و کل درآمد کتاب ديگر خود با نام "يک روستا کافی است" را به بنيادهای خيريه اهداء نمود.

توزيع کننده آبجو

هفته گذشته باراک اوباما، ميزان مالياتهای خود را بر روی سايت اينترنتی خود منتشر کرد.

اين ارقام نشان دادند که او در سال ۲۰۰۶ نزديک به يک ميليون دلار درآمد داشته است که نيمی از آن بخاطر چاپ کتاب دوم او ("بی پروايی اميد") بوده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

جان مک کين هم منبع اصلی درآمد خود را حقوق عضويت در مجلس سنا (۱۷۰ هزار دلار) و ۵۶ هزار دلار حقوق بازنشستگی از نيروی دريايی ذکر کرده بود.

با اين وجود همسر آقای مک کين وارث سهامی عمده در شرکت هنزلی و شرکا است که يکی از بزرگترين توزيع کنندگان آبجو در آمريکا به شمار می رود و گزارش شده است که ارزش آن بيش از ۱۰۰ ميليون دلار است.

با اين وجود بر اساس يک پيش شرط قانونی ازدواج او، اکثر دارايی های همسر آقای مک کين، تحت نام خود او هستند.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/36411

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'درآمد کلينتون ها بيش از ۱۰۰ ميليون دلار، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016