جمعه 3 اسفند 1386

مناظره تلويزيونی باراک اوباما و هيلاری کلينتون، بی بی سی

باراک اوباما و هيلاری کلينتون، دو رقيب حزب دموکرات آمريکا که برای نامزدی اين حزب در انتخابات رياست جمهوری نوامبر آينده با هم رقابت می کنند، در يک مناظره تلويزيونی در تگزاس شرکت کرده اند.

آقای اوباما و خانم کلينتون قرار است روز چهارم مارس، (چهاردهم اسفند) در انتخابات مقدماتی حزبی در تگزاس شرکت کنند که اين انتخابات با توجه به جمعيت تگزاس برای آنها از اهميتی حياتی برخوردار است.

در زمينه سياست خارجی، خانم کلينتون در اين مناظره از آقای اوباما به خاطر اين حرف انتقاد کرد که گفته بود بدون قيد و شرط با رهبران کشورهايی چون کوبا و ايران ديدار می کند.

اما باراک اوباما پاسخ داد که رييس جمهور آمريکا بايد با چنين کشورهايی در تماس باشد.

بهداشت عمومی، مهاجرت و اقتصاد از ديگر مباحث مهمی بود که دو رقيب حزب دموکرات درباره آنها صحبت کردند.

جاستين وب، خبرنگار بی بی سی در واشنگتن می گويد در جريان اين مناظره ۹۰ دقيقه ای، هيچيک از طرفين برتری قابل توجهی نسبت به ديگری نداشت اما چون باراک اوباما که پيشتاز است، در صحبت های خود مرتکب اشتباهی نشد، اين می تواند احتمالا برای او نوعی پيروزی حساب شود.

مناظره تلويزيونی هيلاری کلينتون و باراک اوباما پس از آن انجام شد که آقای اوباما در انتخابات مقدماتی دموکرات های ساکن خارج از آمريکا پيروز شد و به اين ترتيب، يازدهمين پيروزی مقدماتی خود را بر خانم کلينتون به دست آورد.

هيلاری کلينتون از دو هفته قبل تاکنون نتوانسته است بر باراک اوباما پيشی بگيرد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

خبرنگاران می گويند هيلاری کلينتون برای کسب پيروزی در تگزاس و اوهايو که هر دو برای او حياتی است، به رای کارگران کم درآمد چشم دوخته و آگهی های تبليغاتی خود را خطاب به آنها تهيه کرده است.

اما با توجه به اينکه آقای اوباما تلاش دارد اولين رييس جمهور سياهپوست آمريکا شود، اخيرا حمايت تعدادی از اتحاديه های قدرتمند کارگری را کسب کرده است.

انتخابات مقدماتی حزبی در ايالت های مختلف آمريکا با هدف تعيين نامزد دو حزب جمهوريخواه و دموکرات در انتخابات رياست جمهوری برگزار می شود.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/35970

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مناظره تلويزيونی باراک اوباما و هيلاری کلينتون، بی بی سی' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016