چهارشنبه 22 فروردین 1386

سومين مقاله فيدل کاسترو پس از عمل جراحی: آزادی کاريلز، مخالف دولت کوبا در آمريکا، واکنشی خصمانه است، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران


ايلنا، گروه بين‌‏الملل: رهبر کوبا تصميم آمريکا مبنی بر آزادی يکی از مخالفان دولت کوبا از زندان را محکوم کرد.
خبرگزاری فرانسه گزارش داد: «فيدل کاسترو، رهبر کوبا، که به دنبال عمل جراحی هشت ماه پيش در حال استراحت است، در سومين مقاله خود ظرف سه هفته اخير نوشت که «جورج بوش» رئيس‌‏جمهوری آمريکا تمامی اتهامات و جنايت های تروريستی «لوئيس پوسادا کاريلز» از مخالفان سرسخت کاسترو را ناديده گرفته و دستور آزادی وی را صادر کرده است.»
کاسترو در اين مقاله که تحت عنوان «واکنش خصمانه» منتشر شده است، تاکيدکرد: «اين فرد با داشتن اتهاماتی مربوط به نقض قانون مهاجرت آمريکا مورد مصونيت قرار گرفته است. بنابر همين دليل، دولت آمريکا و نهادهای تابع آن تصميم گرفته‌‏اند که اين متهم را پيش از موعد آزاد کنند و چنين واکنشی خصمانه است.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

بنابراين گزارش، قاضی دادگاهی در تگزاس جمعه گذشته حکم آزادی «لوئيس پوسادا کاريلز» را صادر کرد. پوسادا همچنين به اتهام طراحی بمب‌‏گذاری در يک هواپيمای خطوط هوايی کوبا در ششم اکتبر سال ۱۹۷۶ که بين «باربادوس» و «کوبا» در حال پرواز بود، در ونزوئلا زندانی شده بود. در جريان اين بمب‌‏گذاری تمامی ۷۳ سرنشين اين هواپيما کشته شده‌‏اند. پوسادا کاريلز پس از فرار به آمريکا همکاری با سازمان مرکزی اطلاعات آمريکا(CIA) را آغاز کرد. دولت آمريکا همچنين پوسادا به دست‌‏داشتن در بمب‌‏گذاری در سال ۱۹۹۷ در کوبا و توطئه ترور کاسترو در سال ۲۰۰۰ ميلادی متهم می‌‏کند.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/33072

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'سومين مقاله فيدل کاسترو پس از عمل جراحی: آزادی کاريلز، مخالف دولت کوبا در آمريکا، واکنشی خصمانه است، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016