چهارشنبه 6 دی 1385

پزشک جراح اسپانيايی ابتلا به سرطان فيدل کاسترو را رد کرد، ايلنا

تهران- خبرگزاری کار ايران


ايلنا، گروه بين‌‏الملل: جراح زبردست اسپانيايی که برای معاينه و معالجه رهبر کوبا به هاوانا رفته است، تکذيب کرد که «فيدل کاسترو» به سرطان مبتلاست.
به گزارش «ايلنا»، خبرگزاری فرانسه گزارش داد: «در حالی جراح اسپانيايی که برای معاينه و معالجه «فيدل کاسترو» به هاوانا رفته بود ابتلا به سرطان اين رهبر انقلابی را تکذيب کرد که دولت کوبا همچنان سکوت خود را در اين رابطه حفظ کرده است و مردم کوبا نيز همچنان اميدوارند که پيامی از کاسترو دريافت کنند که به مدت پنج ماه است در انظار عمومی ظاهر نشده است.»
بنابراين گزارش، «خوزه لوئيس گارسيا سابريدو» رئيس گروه جراحان بيمارستان مادريد اسپانيا پس از بازگشت از کوبا به طور قاطع و کامل تکذيب کرد که کاسترو به بيماری لاعلاج مبتلا است و تأکيد کرد که کاسترو با يک بيماری خوش‌‏خيم و بی‌‏خطر مواجه است. اين جراح اسپانيايی همچنين رد کرد که بر روی کاسترو بايد عمل جراحی جديد انجام شود و تأکيد کرد که بهبودی رهبر کوبا روندی کُند اما رو به پيشرفت دارد و اين موضوع ناشی از سختی عمل جراحی ۲۷ جولای بوده است. اين در حالی است که ديدار اين پزشک اسپانيايی و گزارش وی در مادريد توسط مقامات رسمی و يا مطبوعات کوبا مورد تاييد قرار نگرفته است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين گزارش حاکی است که آخرين‌‏باری که مردم کوبا کاسترو را در انظار عمومی ديده‌‏اند، به دو سخنرانی وی در ۲۶ جولای، يک روز پيش از عمل جراحی، بازمی‌‏گردد. از آن روز به بعد، کاسترو تنها دوستان و مهمانان خارجی را به صورت خصوصی پذيرفت و از طريق نوار ويديويی پيام‌‏هايی را ارسال کرد که البته آخرين آن به ۲۸ اکتبر برای تکذيب شايعات درباره مرگ وی بود.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32457

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پزشک جراح اسپانيايی ابتلا به سرطان فيدل کاسترو را رد کرد، ايلنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016