پنجشنبه 18 آبان 1385

مجمع عمومی سازمان ملل لغو تحريم‌های اقتصادی کوبا توسط آمريکا را خواستار شد، ايسنا

خبرگزاری دانشجويان ايران - تهران
سرويس: بين‌الملل - فرامنطقه‌يی

مجمع عمومی سازمان ملل در قطعنامه‌يی به اتفاق آراء از دولت آمريکا خواست به چهاردهه تحريم تجاری خود عليه کوبا خاتمه دهد.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) به نقل از خبرگزاری رويتر، اين قطعنامه با ۱۸۳ رای موافق در مقابل چهار رای مخالف به تصويب رسيد و طی آن از واشنگتن خواسته شد تحريم‌های اقتصادی، تجاری و مالی‌اش از کوبا را بردارد.

استراليا سعی کرد با اضافه کردن پاراگرافی به اين قطعنامه با اين عنوان که اقدامات آمريکابه دليل نگرانی‌های بيهوده در خصوص عدم آزادی در کوبا و درخواست از هاوانا برای آزادی زندانيان سياسی بوده است، به متن اين قطعنامه لحنی آرام‌تر بدهد.

اتحاديه‌ی اروپا نيز از آمريکا خواست تحريم‌هايش را از کوبا بردارد .

وزير امور خارجه‌ی کوبا در جلسه‌ی مجمع عمومی سازمان ملل گفت: ‌تحريم‌های آمريکا مانع از دسترسی هاوانا به اعتبارهای حتی بسيار پايين بانک جهانی و ديگر نهادهای بين‌المللی و تجارت کوبا با سوبسيد شود وهم‌چنين بازرگانان خارجی قادر به سرمايه‌گذاری در کوبا نيستند.

وی افزود: جنگ اقتصادی آمريکا عليه کوبا طولانی بوده و در واقع می‌توان به نوعی نسل کشی و نقض قوانين بين‌المللی تعبير شود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته‌ی وی جورج بوش با تاييد اقدامات تازه که مانع از صادرات تجهيزات دارويی مورد استفاده در برنامه‌های بهداشتی برای بيماران خارجی می‌شود، به اين تحريم‌ها شدت بخشيده است.

اما رونالد گودالد، نماينده‌ی آمريکا درمجمع عمومی سازمان ملل ، گفت: اين تحريم‌ها يک مساله‌ی دو جانبه بين آمريکا و کوبا است و به مجمع عمومی ارتباطی ندارد.

تمام کشورهای آمريکای لاتين از اين قطعنامه حمايت کردند.

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32028

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مجمع عمومی سازمان ملل لغو تحريم‌های اقتصادی کوبا توسط آمريکا را خواستار شد، ايسنا' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016