چهارشنبه 17 آبان 1385

هيلاری کلينتون پيروزی در کنگره را مقدمه‌ای برای کنترل کاخ سفيد خواند، فارس

خبرگزاری فارس: هيلاری کلينتون سناتور دموکرات ايالت نيويورک پس از پيروزی آسان در انتخابات روز گذشته کنگره آمريکا، پيروزی اخير دموکرات‌ها بر جمهوريخواهان را مقدمه‌ای بر پيروزی در انتخابات رياست جمهوری اين کشور در سال ۲۰۰۸ خواند.


به گزارش فارس به نقل از خبرگزاری فرانسه از نيويورک، همسر رئيس جمهوری پيشين آمريکا توانسته است در حالی که ۹۵ درصد از آرای اخذ شده در اين ايالت شمارش شده با اکثريت آراء و با کسب ۶۷ درصد بر "جان اسپنسر" رقيب جمهوريخواه خود که توانست ۳۱ درصد از آراء را از آن خود کند، پيروز شود.
سوالی که روز انتخابات در نيويورک مطرح بود اين نبود که آيا خانم کلينتون در انتخابات پيروز خواهد شد يا خير بلکه سوال اين بود که آيا وی برای انتخابات رياست جمهوری آمريکا که دو سال ديگر برگزار خواهد شد، نامزد حزب دموکرات خواهد شد يا خير.
وی که در جمع طرفداران خود در يکی از هتل‌های نيويورک سخن می‌گفت، تاکيد کرد: «من آماده‌ام که برای اين کار آستين‌ بالا بزنم.»
وی که کمی قبل از اعلام پيروزی دموکرات‌ها و کنترل مجلس نمايندگان کنگره توسط اين حزب سخن می‌گفت،‌ افزود: «پيام از اين روشن‌تر نمی‌تواند باشد. اکنون زمان روند تازه‌ای فرا رسيده است.»

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


هيلاری ۵۹ ساله در پاسخ به اين سوال که آيا برای انتخابات رياست جمهوری آمريکا در دور بعد آمادگی دارد، گفت: «ما اعتقاد داريم در کشورمان کنترل را بار ديگر در دست می‌گيريم.»
وی افزود: «از من بارها اين سوال پرسيده شده و من بارها گفته‌ام که قبل از تمرکز بر انتخابات بايد بر کار خود در سنا تمرکز داشته باشم. هنوز تصميمی در اين باره نگرفته‌ام.»

دنبالک: http://news.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/32012

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هيلاری کلينتون پيروزی در کنگره را مقدمه‌ای برای کنترل کاخ سفيد خواند، فارس' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016