شنبه 21 مرداد 1385

پذيرش قطعنامه شورای امنيت توسط نخست وزير لبنان، آفتاب

آفتاب: خبرگزاری الجزيره عصرگاه روز شنبه اعلام کرد که فؤاد سينيوره نخست وزير لبنان طی سخنانی؛ با پذيرش قطعنامه شورای امنيت اعلام کرده است اين قطعنامه را در راستای منافع لبنان می‌داند. اظهارات سينيوره در حالی صورت می‌گيرد که شورای امنيت سازمان ملل پس از حدود ۵ هفته مذاکرات مستمر سرانجام به متن مشترکی دست پيدا کرد که در آن توقف فوری حملات از سوی دو طرف و بازگشت حزب‌الله لبنان به پشت «خط آبی» مورد درخواست قرار گرفته است. قطعنامه ای که بلافاصله با واکنش مثبت بسياری از کشورهای غير اسلامی از اتحاديه اروپا گرفته تا چين، ژاپن، استراليا و نيوزلند روبرو شد.

صدور قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنيت و اظهارات سينيوره در حالی است که امروز همچنان حملات نظاميان رژيم اسرائيل به جنوب لبنان و پاسخ‌های قدرتمند حزب الله لبنان ادامه داشت. نخست وزير لبنان با مهم خواندن ايستادگی نيروهای مقاومت در برابر اسرائيل اظهار داشت: قطعنامه ۱۷۰۱ شورای امنيت به نفع لبنان است، و نشان داد دنيا در کنار ما قرار دارد.

اين بيانيه با آن که توسط بسياری از قدرت‌های عضو بلوک غرب با استقبال روبرو شد؛ اما همزمان با دلسردی تهران و دمشق دو بازيگر اصلی بحران کنونی خاورميانه مواجه گشت.

منوچهر متکی وزير امور خارجه جمهوری اسلامی ايران که در يمن به سر می برد در گفت و گو با خبرنگاران، قطعنامه شورای امنيت در خصوص حوادث لبنان را نيازمند اصلاح دانسته و تصريح کرد: در اين قطعنامه بايد اصلاحاتی صورت بگيرد چرا که کاملا يک سويه صادر شده و بيشتر در جهت تامين منافع رژيم صهيونيستی است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ژاک شيراک رئيس جمهور فرانسه عصر روز پنجشنبه در سخنانی تصريح کرده بود که هر گونه صلح بلند مدت در خاورميانه و توقف دائمی مناقشات لبنان – اسرائيل بدون حضور ايران و سوريه عملا فاقد پايداری است.

مواضع سينيوره به خودی خود منعکس کننده موضع نهايی بيروت محسوب نمی‌شود. آرايش سياسی داخلی لبنان به گونه‌ای است که موضع نهايی بيروت در اين زمينه از دالان مذاکره با حزب الله و تامين نظرات اين گروه به دست خواهد آمد.

دنبالک: http://mag.gooya.ws/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/31278

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پذيرش قطعنامه شورای امنيت توسط نخست وزير لبنان، آفتاب' لينک داده اند.
Copyright: gooya.com 2016