چهارشنبه 11 اسفند 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پلیس در چهارشنبه آخر سال با کسی تعارف ندارد و اجازه تجمع نمی‌دهد، ایسنا

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری با بیان اینکه در سنوات گذشته افرادی در سطح تهران در چهارشنبه‌سوری اقدام به اوباشگری می‌کردند، افزود: افراد ضد انقلاب و دشمن نظام از این بستر برای اهداف خود استفاده می‌کنند و سعی دارند اقداماتی را در شب چهارشنبه‌سوری انجام دهند که اقدامات آنان مسلما مزاحمت‌هایی را برای مردم ایجاد می‌کند.

عزیزالله رجب‌زاده در پنجمین همایش پیشگیری و کاهش حوادث چهارشنبه‌سوری اظهارکرد: در گذشته در رابطه با چهارشنبه‌سوری بلاتکلیف بودیم و در بعضی از مواقع اسم چهارشنبه سوری را می‌آوردیم و در برخی موارد نیز این عنوان را به کار نمی‌بردیم که به خاطر این موضوع برنامه‌ریزی‌ خوبی هم نداشتیم، این در حالیست که باید سعی کنیم برنامه‌ریزی‌ مطلوبی در رابطه با برگزاری این مراسم داشته باشیم و کار فرهنگی برای مردم انجام دهیم بطور مثال می‌توانیم خودمان بوته به مردم عرضه کنیم تا از آتش‌زدن لوازم دیگر جلوگیری شود و ترقه‌های استاندارد وارد کشور کنیم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران با تاکید بر اینکه در مراسم چهارشنبه‌سوری باید سنت‌های گذشته را احیا کنیم، اضافه کرد: در چهارشنبه سوری با چند گروه روبرو هستیم که یک گروه خانواده‌ها هستند که مشکل خاصی برای ما ندارند و اگر فرهنگسازی و آموزش‌های لازم داده شود، تن به خطر نمی‌دهند. رجب‌زاده افزود: گروهی از جوانان با شرکت در مراسم چهارشنبه‌سوری سعی در برگزاری این مراسم سنتی دارند.

وی ادامه داد: عده‌ای دیگری از جوانان در این شب به اقداماتی همچون اوباشگری و مزاحمت برای مردم می‌پردازند، این افراد با هم هماهنگ هستند و به هم اطلاع‌رسانی می‌کنند و پاتوق‌هایی را هم از قبل برای خود پیش‌بینی‌ می‌کنند و اقدامات خطرناکی همچون استفاده از موادمنفجره را انجام می‌دهند که در این رابطه پلیس باید این مناطق را شناسایی کند و اجازه تجمع را به این افراد ندهد.

رجب‌زاده افزود: اگر افرادی برای مردم مزاحمت داشته باشند می‌توان در ایست و بازرسی‌ برخورد قانونی با آنان انجام شود. وی خاطرنشان کرد: در سنوات گذشته افرادی را در سطح تهران داشتیم که در چهارشنبه‌سوری اقدام به اوباشگری کرده بودند که اقدامات این افراد عمدتا آخر شب است.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران گفت: افراد ضد انقلاب و دشمن نظام از این بستر برای اهداف خود استفاده می‌کنند و سعی دارند اقداماتی را در شب چهارشنبه‌سوری انجام دهند که اقدامات آنان مسلما مزاحمت‌هایی را برای مردم ایجاد می‌کند.

رجب‌زاده خاطر نشان کرد: این افراد اقدام به اغتشاش و آشوب کرده و با درگیری با نیروهای پلیس ایجاد می‌کنند که در این رابطه تکلیف دستگاه‌های عملیاتی و خدماتی مشخص است و پلیس هم تمام این مناطق را که از قبل شناسایی کرده، غرق می‌کند و اجازه تجمع نمی‌دهد و تعارف با کسی ندارد و اقدامات خود را انجام می دهد.وی افزود: در سال گذشته هم این افراد چنین قرارهایی را گذاشته بودند، اما کاری نتوانستند انجام دهند.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران با بیان اینکه رسانه‌های جمعی اقدامات خوبی را در سال گذشته برای کاهش تلفات مراسم چهارشنبه سوری انجام دادند، افزود: خانواده‌ها نیز نقش خود را ایفا کردند و بسیاری از خانواده‌ها اجازه ندادند که فرزندانشان بیرون بروند یا فرزندانشان را تحت کنترل قرار دادند.

وی با اشاره به اینکه با توجه به جمعیت هشت میلیون و 300 هزار نفری تهران دیگر با یک شهر روبرو نیستیم و تهران به نوعی یک کشور محسوب می‌شود، افزود: با طرح از پیش تعیین شده باید وظایف دستگاه‌ها مشخص شود تا بتوانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن اقدامات خود را انجام دهند.

رییس سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرداری تهران برخورد قضایی و تصویب قوانین مورد نیاز و کنترل صنوف را از جمله این اقدامات در این رابطه عنوان کرد و افزود: در گذشته در پلیس تعقیب نکردن بچه‌ها در چهارشنبه‌سوری مورد توجه قرار می گرفت و در پلیس این موضوع را مراعات می‌کردیم.

وی ادامه داد: در چهارشنبه‌سوری برخی از مغازه‌داران، مغازه‌شان را ‌تعطیل می‌کردند، اما اگر جایی را لازم دیدیم و با توجه به ساعتی که ممکن است مشکل باشد، باید مغازه‌ها را ببندیم تا بهانه تردد از افراد گرفته شود، همچنین سطل‌های زباله که در دسترس است، حتما باید جمع‌آوری و داخل سطل‌ زباله‌های فلزی نیز خالی شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016