سه شنبه 7 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تازه‌ترين خبرها از شصت‌وسومين دوره جشنواره فيلم کن، راديو بين‌المللی فرانسه

شهلا رستمی ـ برنامه راه ابريشم - پس از پخش خبر فيلم های برگزيده در دو بخش اصلی مسابقه ای ، نوعی نگاه و خارج از مسابقه، فستيوال کن در بيانيه ای خبر از افزوده شدن دو فيلم به بخش اصلی، دو فيلم به بخش نوعی نگاه و يک فيلم به بخش خارج از مسابقه داد.

اين فيلم ها به ترتيب عبارتند از "ريزهائو چونگ کينگ" (که ترجمه آن هنوز داده نشده) ساخته "وانگ جيائوشوآئی" ار چين و "پسر مهربان" ساخته "کرنل موندوچو" از مجارستان در بخش اصلی ؛ "کارانچو" ساخته "پابلو تراپٍرو" از آرژانتين و "کاش می دانستم" ساخته "جيا چانگ که" از چين در بخش نوعی نگاه؛ "زندگی نامه نيکلا چائوشسکو به قلم خود وی" ساخته "آندره ای اوجيکا" از رومانی در بخش خارج از مسابقه.

"الکساندر دٍ پلا" ، آهنگساز وبه ويژه آهنگساز فيلم هم به جمع داوران افزوده شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




برنامه های دوبخش جانبی اما مهم ۶۳ امين فستيوال کن هم منتشر شد

در بخش "پانزده کارگردانان" که پس از ماه مه ۱۹۶۸ با هدف شناساندن استعدادهای تازه به وجود آمد، امسال ۲۲ فيلم بلندرا در بخش مسابقه ای خود داردکه ۱۱ تای آنها را اولين فيلم کارگردانان تشکيل می دهند . در نتيجه اين فيلم ها برای ربودن دوربين طلائی که به اولين فيلم ها در همه بخش ها تعلق می گيرد، به رقابت می پردازند. يک فيلم از قرقيزستان وفيلم ديگری از مالزی در اين بخش گنجانده شده .
دو فيلم مستند در سانس های ويژه نمايش داده خواهند شد که يکی از آنها "استونها در غربت" است که گروه "رولينگ استون ها" را به تصوير می کشد، می رود با حضور "ميک جاگر" خواننده معروف اين گروه، در شب نمايش، جمعيت بسياری را به سالن نمايش فيلم بکشاند.
گفتنی است که اين بخش اولين فيلم های کارگردانانی چون "ورنر هرچوک"، "کن لوچ"، "مارتين اکورسيزه"، "جيم جارموش" و شماری از چهره های به نام سينما را به نمايش در آورده و پايه شهرت بعدی آنها بوده است.
پانزده کارگردانان از سال ۲۰۰۲ جايزه ای به نام "کالسکه طلائی" به وجود آورده که برای قدردانی از يک کارگردان به او اعطا می شود. اين جايزه که پارسال به "فرانسيس فورد کوپولا" داده شد، امسال در روز ۱۳ مه به "آنيس واردا" کارگردان فرانسوی اعطائ خواهد گرديد.

بخش "هفته منتقدين" نيز که هدفش کشف استعدادهای جوان است در ۴۹ امين برگزاری خود به اين هدف وفادار مانده ۷ فيلم اين بخش را از ميان اولين آثارکارگردانان برگزيده است.
قاره آسيا در اين بخش حضور پر رنگی دارد و برای اولين بار پس از مسابقه ای شدن اين بخش در سال ۱۹۹۰، يک فيلم مستند با فيلم های ديگر به مسابقه می پردازد. تازگی ديگر انتخاب ۴ کمدی،البته در ژانر های مختلف، در اين بخش است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016