شنبه 28 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جعفر پناهی در ميان داوران شصت و سومين فستيوال کن، راديو بين‌المللی فرانسه

شهلا رستمی - برخلاف سالهای گذشته که برنامه فستيوال کن در روز ۲۱ آوريل منتشر می شد، امسال مسئولان کن برنامه بخش مسابقه ای و نوعی نگاه ۶۳ امين فستيوال کن را پيش از موعد و با افزودن نام جعفر پناهی به جمع هیأت داوران در کنفرانس مطبوعاتی اعلام کردند. جعفر پناهی که به گفته "ژيل ژاکوب" رئيس فستيوال کن "نمادی برای آزادی هنرمندان شده است". آزادی بيانی که او را به زندان انداخته است.
اعضای ديگر هیأت داوران که رياستش را "تيم برتن" کارگردان آمريکائی بر عهده دارد، عبارتند از : "آلبرتو باربرا" نام شناخته شده ای نزد اهالی سينمای ايران که بسياری از سينما گران ايرانی را در زمانی که رئيس فستيوال شهر تورينو و سپس فستيوال ونيز بود، به اين فستيوال ها دعوت کرد ؛ "کيت بکين سيل"، "امانوئل کرر"، "بنی سيو دل تورو"، که در نقش چه گوارا در فيلم "چه" بازی فوق العاده ای ارائه داد؛ "ويکتور اريسه" کارگردان خاص اسپانيولی که نامه نگاريهای تصويری او با عباس کيا رستمی موضوع يک نمايشگاه بزرگ در مرکز پمپيدوی پاريس بود؛ شکر کاپور و "جوانا متزو جورنو".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در ميان فيلم های بخش مسابقه، با خوشحالی به نام عباس کيا رستمی بر می خوريم که با آخرين فيلمش " کپی برابر اصل" با شرکت "ژوليت بينوش" می رود طرفداران خود را غافلگير کند.
عباس کيا رستمی از جمله با نيکيتا ميخالکف، سينما گر روسی، با فيلم " خورشيد فريبکار ۲"؛ "تاکشی کيتانو" با فيلم "توهين"؛ "مايک لی" با فيلم "سال ديگر" و "برتران تاورنيه" با "پرنسس مون پانسيه" در رقابت خواهد بود. در ميان ۱۶ فيلم بخش اصلی، که امکان زيادی دارد تا روز آغاز فستيوال به تعدادشان افزوده شود، در مجموع چهار فيلم از فرانسه و تنها يک فيلم از آمريکا شرکت دارد که بی سابقه است. انتخاب يک فيلم از چاد، پنج فيلم از آسيا و دو فيلم از روسيه، از ويژگيهای فستيوال امسال است. تنها يک فيلم از آمريکای لاتين شرکت دارد که "زيبا" ساخته "الخاندرو گونسالس اينياريتو" مکزيکی است که با فيلم "بابل در همين فستيوال جايزه هيات داوران را در سال ۲۰۰۶ ربود و اکنون بار ديگر به بخش مسابقه ای اين فستيوال باز می گردد.
وودی آلن، استفن فريرز و آليور استون در بخش خارج از مسابقه و ژان لوک گدار با فيلم "فيلم سوسياليسم" در بخش نوعی نگاه حضور خواهند داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016