یکشنبه 29 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تماشاگران در انتظار اکران چه فيلم‌هايی در کن هستند؟ "رونوشت برابر اصل" کيارستمی در رتبه چهارم يک نظرسنجی اينترنتی، ايسنا

فيلم «رونوشت برابر اصل» ساخته‌ی عباس کيارستمی براساس يک نظرسنجی اينترنتی، چهارمين فيلم جشنواره کن است که تماشاگران مشتاقانه در انتظار نمايش آن در شصت‌وسومين دوره‌ی اين جشنواره هستند.

به گزارش خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، شصت‌وسومين جشنواره فيلم کن روز پنج‌شنبه فهرست ‌١٦ فيلم بخش مسابقه برای دريافت نخل طلا را اعلام کرد و سپس سايت «ايندی واير» نظرسنجی را از کاربران اينترنتی‌اش انجام داد تا فيلمی که علاقه‌مندان سينما بی‌صبرانه در انتظار اکران آن هستند، انتخاب کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در اين نظرسنجی، فيلم «رونوشت برابر اصل» عباس کيارستمی با کسب ‌٧/٨ درصد آراء در رتبه چهارم و بالاتر از چهره‌های سرشناسی چون «تاکاشی کيتانو» ژاپنی، «داگ ليمن» آمريکايی، «نيکيتا ميخالکوف» روس و «برنارد تاوارنيه» فرانسوی قرار گرفته است.

رتبه اول فهرست فيلم‌های بخش اين مسابقه کن، فيلم «عمو بونمی می‌تونه زندگی‌های گذشته‌اش را به‌ياد بياورد» ساخته «آپيچاتپونگ ويراستاکول»، کارگردان تايلندی قرار دارد که ‌١/٢٥ درصد آراء را کسب کرده است.

وی در سال ‌٢٠٠٢ جايزه‌ بهترين فيلم بخش «نوعی نگاه» کن را گرفت و در سال ‌٢٠٠٤ جايزه‌ هيات داوران را دريافت کرد.

فيلم «زيبا» جديدترين ساخته «آله‌خاندور گونزالز ايناريتو» در رتبه دوم قرار دارد که ‌٩/٢٠ درصد آراء را در اختيار دارد. وی با فيلم «بابل» در سال ‌٢٠٠٦ جايزه‌ بهترين کارگردانی و کليسای جهانی کن را گرفت و البته پيش از آن در سال ‌٢٠٠٠ با فيلم «عشق سگی» جايزه‌ منتقدين جوان و جايزه‌ بزرگ هفته منتقدين را کسب کرده بود.

فيلم «سالی ديگر» ساخته «مايک لی»، کارگردان سرشناس انگليسی با کسب ‌٦/١٣ درصد آراء در رتبه سوم اين فهرست ايستاده است. وی اولين‌بار در سال ‌١٩٩٣ با فيلم «برهنه» نامزد نخل طلا بود که توانست جايزه‌ بهترين کارگردانی را کسب کند. «مايک لی» در سال ‌١٩٩٦ با فيلم «رازها‌ و دروغ‌ها» نخل طلا و جايزه‌ کليسای جهانی را کسب کرد.

شصت‌وسومين جشنواره فيلم کن روز ‌‌١٢ می (‌‌٢٢ ارديبهشت) با نمايش فيلم «رابين هود» جديدترين ساخته‌ی‌ «ريدلی اسکات» آغاز خواهد شد و تا ‌‌٢٣ می (دوم خرداد) ادامه خواهد داشت. امسال «تيم برتون»، کارگردان سرشناس آمريکايی رياست هيات داوران را برعهده خواهد داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016