شنبه 21 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


ژن ِخودکشی، مسعود نقره‌کار

مسعود نقره‌کار
خودکشی در ايران به مرحله‌ی هشدار و بحران رسيده‌است. آن‌چه طی سال‌های اخير بر عوامل شناخته‌شده‌ی بروز و گسترش خودکشی افزوده‌شده، پديده‌ی ژن خودکشی‌ست. پرسش اين است، اگر ژن و عامل وراثت سبب خودکشی شود باز هم قربانی خودکشی "مشمول عذاب خداوندی" خواهد شد؟! ... [ادامه مطلب]

زبان فارسی و بيم موج، اشکان آويشن

ما بايد اين نکته را برای خود روشن‌ سازيم که زبان از "تقليدی"ترين عنصرهای زندگی انسان ‌است. نکته‌ی ديگری که بايد به آن پرداخت، موضوع دگرگونی‌های زبانی ‌است. يک زبان نمی‌تواند از دگرگونی‌های اجتماعی، سياسی و فرهنگی تأثير نپذيرد. البته اين تأثير، بيش‌تر واژگانی ‌است. اما دگرگونی ديگری که هيچ ربطی به تحولات اجتماعی ندارد و باز هم بر زبان جاری می‌شود، دگرگونی‌های آوايی ‌است. اين قانون‌مندی در باره‌ی همه‌ی زبان‌ها و در همه‌ی دوران‌های تاريخی، صدق می‌کند  ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

شاعران جهان در حافظیه و سعدیه شعر می‌خوانند، مهر

دبیر همایش بین المللی شاعران ایران و جهان از سفر شاعران خارجی همایش به استان فارس و اصفهان و شعرخوانی در حافظیه و سعدیه خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، موسی بیدج با اعلام این خبر گفت: شاعران خارجی دعوت شده به این همایش، پس از برگزاری مراسم شعرخوانی در دانشگاه تهران در 29 فروردین، عازم اصفهان می شوند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




به گفته وی، سفر به اصفهان به منظور بازدید از اماکن فرهنگی، تاریخی و باستانی این شهر است که جذابیت فراوانی برای شاعران خارجی دارد.

بیدج همچنین وجود شاهکار معماری جهان در اصفهان و زبانزد بودن این شهر در میان جهانیان به ویژه اهل هنر را از دلایل دیگر انتخاب این شهر برای بازدید مهمانان خارجی عنوان کرد.

وی افزود: بازدید از اماکن تاریخی و فرهنگی شیراز، از دیگر برنامه سفر شاعران خارجی طی روزهای اقامتشان در ایران است.

بیدج با اشاره به این که زمان برگزاری همایش در فاصله بزرگداشت عطار و سعدی در نظر گرفته شده است، گفت: شبی با سعدی، به منظور آشنایی بیشتر با این چهره ادبی جهانی ایران و ارائه اشعار ترجمه شده این شاعر برگزار می شود.

وی همچنین از دیدار شاعران با استادان دانشگاه شیراز و مراسم شعرخوانی در حافظیه به عنوان دیگر برنامه های سفر به استان فارس یاد کرد.

نخستین همایش شاعران ایران و جهان در سه شهر تهران، اصفهان و شیراز 28 تا 31 فروردین ماه برگزار می‌شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016