دوشنبه 2 فروردین 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

منصور خاکسار، شاعر و نویسنده ایرانی، در مرگی خودخواسته به زندگی خود پایان داد، بی بی سی

منصور خاکسار، شاعر و نویسنده ایرانی، روز ۱۸ مارس در مرگی خودخواسته به زندگی خود پایان داد.

او که در شهر لس‌انجلس زندگی می‌کرد، هنگام مرگ ۷۱ سال داشت.

نسیم خاکسار، نویسنده نامی ایرانی و برادر منصور، به بی‌بی‌سی گفت که مرگ ناگهانی این شاعر و نویسنده، خانواده و دوستان او را در بهت و حیرت فرو برده است.

منصور خاکسار به عنوان شاعر و نویسنده‌ای مبارز همچنان پرتوان و فعال بود. او دو کتاب شعر زیر چاپ دارد و تنها یک ماه پیش در یک گردهمایی سیاسی در حمایت از جنبش اعتراضی مردم ایران شرکت کرده بود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




چهره‌ ادبیات متعهد

منصور خاکسار پیش از انقلاب در عرصه خلق و نشر ادبیات متعهد فعال بود.

او که متولد خوزستان است در سالهای دهه ۱۳۴۰، در ایران، به همراه ناصر تقوایی، نویسنده و فیلمساز، سردبیری نشریه ادبی "هنر و ادبیات جنوب" را به عهده داشت.

آقای خاکسار تنها پیش از انقلاب به دلیل فعالیت ادبی و فرهنگی اش به همراه برادرش نسیم خاکسار و چند تن دیگر از روشنفکران خوزستانی به زندان افتاد.

منصور خاکسار پس از انقلاب نیز مدتی در بازداشتگاه جمهوری اسلامی زندانی بود.

او پس از آزادی از زندان راه تبعید را در پیش گرفت و پس از چند سال اقامت در اروپا، به سال ۱۹۹۰، به آمریکا مهاجرت کرد و در شهر لس‌آنجلس اقامت گزید.

منصور خاکسار از اعضای قدیمی "کانون نویسندگان ایران" و همچنین "کانون نویسندگان ایران در تبعید" بود، و از یاران همیشگی گروه ادبی دفترهای شنبه در لس‌آنجلس به شمار می‌رفت.

از منصور خاکسار ۱۳ مجموعه شعر به نام‌های "کارنامه خون"، "حیدر و انقلاب"، شراره‌های شب، سرزمین شاعر، "با طره دانش عشق"، و قصیده "سفری در مه"، به فارسی و لس‌آنجلسی‌ها، تا این نقطه، آن سوی برهنگی، و چند نقطه دیگر، و با آن نقطه، به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر شده است.

از جمله کارهای آماده چاپ او کتاب دو جلدی گفتارهای پراکنده پیرامون شعر و ادبیات مهاجرت، گفتگویی بلند با عنوان "من هرگز به سکوت نیندیشیده‌ام" و مجموعه شعر "از سحرخیزان" است که کتاب آخر به چاپ سپرده شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016