چهارشنبه 11 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زنگ خطر برای فیلم فجر - ششمین جشنواره فیلم دبی با "آواتار" کامرون به پایان می‌رسد، مهر

جشنواره فیلم دبی در ششمین سال برگزاری با نمایش فیلم‌های برتر سینمای جهان و دعوت از ستارگان سرشناس زنگ خطر را برای دیگر جشنواره‌های سینمایی منطقه خلیج فارس به صدا درآورده است.

به گزارش خبرنگار مهر، ایندی‌وایر اعلام کرد ششمین جشنواره فیلم دبی با نمایش فیلم سینمایی "9" به کارگردانی راب مارشال آغاز می‌شود و بیش از 170 فیلم از 55 کشور از جمله "آواتار" جیمز کامرون در آن به نمایش درمی‌آید.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




در فاصله هشت روز تا آغاز ششمین دوره جشنواره فیلم دبی اسامی فیلم‌های حاضر در بخش‌های مختلف این جشنواره اعلام و مشخص شد موزیکال "9" ساخته فیلمساز برنده اسکار در مراسم افتتاحیه روی پرده خواهد رفت. دانیل دی لوئیس، نیکول کیدمن، پنه‌لوپه کروز، جودی دنچ و ماریون کوتیار در این فیلم بازی کرده‌اند.

از دیگر فیلم‌هایی که برنامه نمایش آن در جشنواره دبی امسال اعلام شده، "آواتار" کامرون است که روز 15 دسامبر یعنی سه روز پیش از اکران گسترده در دیگر نقاط دنیا در امیرنشین دبی روی پرده می‌رود. برنامه‌های گسترده جشنواره دبی در حالی است که تنگناهای مالی به تازگی مشکلاتی فراوان برای مدیران این جزیره به وجود آورده است.

امسال از سینمای ایران فیلم‌های سینمایی "حیران" به کارگردانی شالیزه عارفپور و "کشتزارهای سپید" محمد رسول‌اف برای دریافت جایزه مهر آسیا افریقا در جشنواره فیلم دبی رقابت می‌کنند. ضمن اینکه مستند "تهران بدون مجوز" ساخته سپیده فارسی در بخش جایزه مستند مهر آسیا آفریقا به نمایش درخواهد آمد.

فیلم کوتاه "یک روز قشنگ برفی" ساخته مشترک امیر توده‌روستا و ماهایا پطروسیان در بخش جایزه مهر به نمایش درمی‌آید و "زمزمه با باد" شهرام علیدی هم به نمایندگی از سینمای عراق در بخش شب‌های عربی روی پرده خواهد رفت. "زنان بدون مردان" ساخته شیرین نشاط دیگر فیلم حاضر در بخش جایزه مهر آسیا آفریقا است.

"حیران" روزهای 12 و 14 دسامبر، "کشتزارهای سپید" روزهای 14 و 16 دسامبر، "زمزمه با باد" روزهای 10 و 12 دسامبر، "تهران بدون مجوز" 12 و 13 دسامبر، "یک روز قشنگ برفی" 15 و 16 دسامبر در ششمین جشنواره فیلم دبی برای علاقمندان به سینمای ایران به نمایش درمی‌آیند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016