شنبه 7 آذر 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درخشش سينمای ايران در سومين دوره جوايز اسکرين آسيا پاسيفيک، اصغر فرهادی دو جايزه گرفت، مهر


فرهادی و آوی کلينبرگر تهيه‌کننده "زمان باقيمانده" برنده جايزه بزرگ هيئت داوران

مراسم معرفی برگزيدگان سومين دوره جوايز اسکرين آسيا پاسيفيک پنجشنبه در کوئينزلند استراليا برگزار شد و اصغر فرهادی با فيلم سينمايی "درباره الی" دو جايزه ويژه هيئت داوران و بهترين فيلمنامه را از آن خود کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، تازه‌ترين فيلم فرهادی که نماينده ايران در بخش بهترين فيلم غير انگليسی‌زبان اسکار ۲۰۱۰ است، در بخش‌های بهترين فيلم، فيلمنامه، کارگردانی و بازيگر زن (گلشيفته فراهانی) نامزد دريافت جايزه شده بود و توانست علاوه بر جايزه بزرگ هيئت داوران، جايزه بهترين فيلمنامه را برای فرهادی و سينمای ايران به ارمغان بياورد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




فيلم سينمايی "سامسون و دليله" به کارگردانی وارويک تورنتن ـ نماينده سينمای استراليا در اسکار هشتاد و دوم ـ جايزه بهترين فيلم مراسم اهدای جوايز اسکرين آسيا پاسيفيک را از آن خود کرد. "زمان باقيمانده" ساخته اليا سليمان از فلسطين که نامزد دريافت جايزه بهترين فيلم بود، ديگر جايزه بزرگ هيئت داوران را به خود اختصاص داد.

"شهر زندگی و مرگ" از چين که نامزد دريافت جايزه بهترين فيلم شده بود، جايزه بهترين کارگردانی را برای لو چوان به ارمغان آورد و جايزه بهترين انيميشن داستانی به "مری و مکس" به کارگردانی آدام اليوت از استراليا رسيد. "يک زندگی کاملا تازه" از کره جنوبی هم جايزه بهترين فيلم کودک جوايز اسکرين آسيا پاسيفيک را برد.

ايسائو ماتسوکا تهيه‌کننده ژاپنی جايزه فياپف را برای دستاورد درخشان در عرصه سينما دريافت کرد و اوروپونگ راپاساساد فيلمساز تايلندی جايزه يونسکو را با "آرمانشهر آگراريان" به خود اختصاص داد. جايزه بهترين بازيگر مرد به ماساهيرو موتوکی برای بازی در فيلم ژاپنی "خروجی‌ها" رسيد و کيم های جا برای بازی در فيلم کره‌ای "مادر" بهترين بازيگر زن شد.

صبح روز پنجشنبه ۲۶ نوامبر ۴۰ عضو جديد شامل نامزدهای دوره گذشته، اعضای هيئت داوران و... به آکادمی جوايز اسکرين آسيا پاسيفيک افزوده شدند و جايزه شبکه توسعه سينمای آسيا به باک سيونگ بين رسيد که با فيلم سينمايی "اعضای خاکسپاری" از کره جنوبی نامزد دريافت جايزه بهترين فيلمنامه شده بود.

تهمينه ميلانی به نمايندگی از سينمای ايران يکی از اعضای هيئت داوران اين دوره بود و "چراغی در مه" پناه‌برخدا رضايی هم در رشته بهترين فيلمبرداری نامزد دريافت جايزه شده بود که نصيبی از جوايز نبرد. برندگان و نامزدهای سومين دوره مراسم اهدای جوايز اسکرين آسيا پاسيفيک عبارتند از:

بهترين فيلم: سامسون و دليله، استراليا
ديگر نامزدها: درباره الی، ايران/ شهر زندگی و مرگ، چين/ هميشه شيفته، چين / زمان باقيمانده، فلسطين

بهترين انيميشن: مری و مکس، استراليا
ديگر نامزدها: يگان اول: لحظه حقيقت، روسيه/ آسمان‌خراش‌ها، ژاپن/ جنگ‌های تابستانی، ژاپن/ داستان سرباز فدوت، يار شجاع، روسيه

بهترين فيلم کودک: يک زندگی کاملا تازه، کره جنوبی
ديگر نامزدها: بوگی‌من، ترکيه/ پسانترن: سه آرزو سه عشق، اندونزی/ قدرت آب، نيوزيلند/ تاهان: پسری با نارنجک، هند

بهترين مستند داستانی: افترا، رژيم صهيونيستی
ديگر نامزدها: همشهری جولينگ، تايلند/ فرزندان گاندی، استراليا/ مهمترين چيز زنده ماندن است، کامبوج/ منتال، ژاپن

دستاورد کارگردانی: لو چون برای "شهر زندگی و مرگ"، چين
ديگر نامزدها: اصغر فرهادی برای "درباره الی"، ايران/ ويموکتی جاياسوندارا برای "بين دو زندگی"، سريلانکا/ آنوراگ کاشياپ برای "ديو. دی"، هند/ سيون سونو برای "در معرض عشق"، ژاپن

بهترين فيلمنامه: درباره الی، ايران
ديگر نامزدها: خروجی‌ها، ژاپن/ اعضای خاکسپاری، کره جنوبی/ مادر، کره جنوبی/ مومبای زندگی من، هند

دستاورد فيلمبرداری: شهر زندگی و مرگ، چين
ديگر نامزدها: آرمانشهر آگراريان، تايلند/ چراغی در مه، ايران/ سرباز کاغذی، روسيه/ وولفی، روسيه

بهترين بازيگر زن: کيم هيه جا برای "مادر"، کره جنوبی
ديگر نامزدها: گلشيفته فراهانی برای "درباره الی"، ايران/ زون ژو برای "برابری عشق و مرگ"، چين/ مالينی فونسکا برای "گل‌های آسمان"، سريلانکا/ يانا ترويانووا برای "وولفی"، روسيه

بهترين بازيگر مرد: ماساهيرو موتوکی برای "خروجی‌ها"، ژاپن
ديگر نامزدها: ناصرالدين شاه برای "يک چهارشنبه"، هند/ محمد بکری برای "جشن تولد ليلا"، فلسطين/ يانگ ايک جون برای "از نفس افتاده"، کره جنوبی/ جی يو برای "اگر شما يکی هستيد"، چين

تقدير ويژه: يانگ ايک جون برای بازی در "از نفس افتاده"، فيلمبرداری "سرباز کاغذی"، فيلم کودک "طحان: کودکی با يک نارنجک و مستند "فرزندان گاندی"


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016