جمعه 20 شهریور 1388   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گزارش ورايتي از فيلمبرداري سريال «جعفري جوزاني» در آمريکا، ایسنا

نشريه سينمايي ورايتي در گزارشي باعنوان «سياست درب باز; لس آنجلس گروه فيلم ساز ايراني را به دام انداخت» ساخت نخستين سريال محصول ايران در آمريکا پس از انقلاب اسلامي را مورد بررسي قرار داده است. به گزارش ايسنا، ورايتي در ابتداي گزارش خود آورده است: «مسعود جعفري جوزاني، کارگردان ايراني موفق شد براي عوامل ساخت جديدترين سريالش به آمريکا ويزا تهيه کند تا براي اولين بار بعد از انقلاب اسلامي، يک فيلم محصول ايران در آمريکا ساخته شود.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




اين نشريه سينمايي به نقل از جوزاني که در محل لوکيشن سريال «در چشم باد» در لس آنجلس صحبت مي کرد، نوشت: «تا چندماه قبل، اين امر (گرفتن ويزا) غيرممکن بود، اما با آمدن اوباما شرايط تغيير کرد.» جوزاني اظهار کرد: 60« درصد سريال در ايران فيلم برداري شده و مابقي را در آمريکا تکميل خواهيم کرد» ورايتي آورده است: «اين کارگردان ايراني علاوه بر سه بازيگر اصلي فيلم، براي 9 تن از عوامل ساخت فيلم نيز ويزا تهيه کرد. در اين ميان، برخي به انگليسي صحبت مي کنند، اما امير کريمي، تصويربردار مجموعه قادر به اين کار نيست.

هرچند او توانسته با عوامل فني فيلم از آمريکا ارتباط برقرار کند.» «جوزاني» در اين باره گفت: «جالب ترين اتفاقي است که مي افتد. کريمي با عوامل نور و تصوير به فارسي صحبت مي کند، اما آن ها متوجه مي شوند و مي گويند .OK من براي آن ها صحبت هاي کريمي را ترجمه مي کنم، اما آن ها مي گويند متوجه مي شويم او چه مي گويد; مثلا وقتي کريمي به فارسي مي گويد "نور 2k بياوريد"، آن ها همين کار را انجام مي دهند.» «جوزاني» در پايان با تاييد اين که فيلم ها در ايران نيازمند دريافت مجوز ستند، گفت: «براي ساخت فيلم در ايران بايد مجوز بگيريد و البته اين بيشتر از آن چه ما توقع داريم است. هرچند فيلم نامه اين فيلم به تاييد آن ها رسيده است


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016