سه شنبه 20 اسفند 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


دفن فرهنگ مرگ!، احمد وحدت خواه

احمد وحدت خواه
جامعه ایرانی در این دوران گذار به سوی یک تحول بزرگ و اجتناب ناپذیر، دیگر خود را در معنای واژه ها و زبانی که روزگاری به انسجام و همراهی او با ارزشهای بخشی از حاکمیت برای همبستگی در مقابل دشمن خارجی متحد می دید پایبند نمی بیند و در حال متولد ساختن فرهنگی است که زندگی را نه در مرگ بلکه در حق حیات و آنهم حیات آزادانه و خوشبخت پیدا می کند ... [ادامه مطلب]

بخوانید!
پرخواننده ترین ها

خانه سينما در پی راه‌اندازی شبکه تلويزيونی مستقل است، مهر

مدير عامل خانه سينما در نشست امروز خود ضمن تشريح عملکرد و برنامه‌های خانه سينما از ارائه طرحی به مراجع قانونی برای راه‌اندازی يک شبکه تلويزيونی مستقل ويژه پخش فيلم و مجموعه‌های ايرانی خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر، مدير عامل خانه سينما در بخشی از جلسه امروز سه‌شنبه ۲۰ اسفند با اشاره به برنامه‌هايی که درباره معيشت اعضای صنوف دارد گفت: طرح و برنامه‌هايی که پيش از اين درباره آنها صحبت کرده بودم، پيگيری شده و در بعضی موارد به نتيجه رسيده است. بيمه بيکاری و رسيدگی به وضعيت معيشتی اهالی سينما يکی از مهمترين برنامه‌های ما در خانه سينما است که با جديت دنبال می‌کنيم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 





وی افزود: بحث بيمه بيکاری در قالب طرحی آماده و به رئيس جمهوری تقديم شد. با توجه به مباحثی که در ديدار رياست محترم جمهوری با کارگردان‌ها مطرح شد و علاقمندی آقای احمدی‌نژاد برای حل مشکلات سينمای ايران اين طرح را ارائه داديم و ايشان آن را به معاونت برنامه‌ريزی و نظارت راهبردی رياست جمهوری، وزارتخانه‌های رفاه و تامين اجتماعی، کار و امور اجتماعی و فرهنگ و ارشاد اسلامی ارجاع داده‌اند و طرح به جريان افتاده است.

عسگرپور با اشاره به ويژگی‌های اين طرح گفت: برای رفع مشکلات معيشتی اعضای خانه سينما راه حل‌هايی در اين طرح ارائه و برای افراد در مدت بيکاری مبلغی درخواست شده است. اگر اين طرح عملی شود بخشی قابل توجه از دغدغه‌های معيشتی اهالی سينما رفع و مشکل امنيت شغلی کمرنگ می‌شود.

وی درباره ارائه طرحی برای بهبود ساختار تشکيلاتی خانه سينما گفت: پيش‌نويس قانون نظام صنفی را با توجه به وضع موجود همراه پيشنهادهايی برای رفع مشکلات به رياست جمهوری و کميسيون فرهنگی مجلس تقديم کرده‌ايم که بايد تصويب شود. به زودی پيش‌نويس اين طرح را در پايگاه اطلاع‌رسانی خانه سينما منتشر می‌کنيم.

رئيس هيئت مديره خانه سينما با اشاره به ارتقای تشکيلاتی خانه سينما گفت: در اين طرح برای ارتقای تشکيلاتی خانه سينما و صنوف مختلف فکر کرده‌ايم و دنبال نظام صنفی هستيم که موارد قانونی در آن لحاظ شده و پاسخگوی موارد قانونی باشد.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار مهر درباره تبديل شدن خانه سينما به نهادی مستقل با قدرت اجرايی بالا گفت: معمولا درباره اهميت استقلال خانه سينما به عنوان يک نهاد سينمايی صحبت می‌شود، در اين طرح که ما ارائه داده‌ايم مباحث حرفه‌ای، معيشتی، امنيت شغلی، ارتقای حرفه‌ای و نيازهای فرهنگی هنری مطرح شده که حقوق اعضای صنوف را تامين می‌کند.

مدير عامل خانه سينما افزود: راه برونرفت از اين بحران قانونمند کردن ساختار خانه سينما است. ممکن است بعضی از قانونی شدن خانه سينما ترس داشته باشند، اما رسيدن به ساختاری قانونمند و حرفه‌ای در نهايت به نفع سينما است.

وی با اشاره به راه‌اندازی پايگاه اطلاع‌رسانی خانه سينما گفت: اين هم يکی از برنامه‌های ما بود که عملی شده و مخاطب داخلی و خارجی از طريق اين پايگاه در جريان اتفاق‌ها قرار می‌گيرد. دو زبانه بودن اين پايگاه امکان ارتباط با مخاطب خارجی را بيشتر می‌کند.

عسگرپور درباره راه‌اندازی يک شبکه تلويزيونی گفت: پيشنهاد راه‌اندازی يک شبکه تلويزيونی برای پخش فيلم و مجموعه‌های ايرانی به شورای عالی انقلاب فرهنگی و رئيس جمهوری ارائه شده است. با توجه به گسترش شبکه‌های فارسی‌زبان، شبکه‌ها می‌توانند بخشی قابل توجه از مخاطبان سينمای ايران را جذب کنند. با اجرای يک برنامه درست می‌توان فيلم‌ها و مجموعه‌های ايرانی را در شبکه‌ای ويژه پخش کرد. خانه سينما اين قابليت را دارد که اين شبکه را اداره کند.

وی افزود: يکی ديگر از پيشنهادهای ما راه‌اندازی يک شبکه تلويزيونی برای پخش فيلم مستند است که اوايل سال آينده طرح آن را ارائه می‌دهيم. متاسفانه در اين سال‌ها اغلب اظهار نظرها در قالب صحبت‌های پراکنده بود و کار کارشناسی مکتوب وجود ندارد. به همين دليل نمی‌توان برای حل مشکلات به سابقه مکتوب رسيد. تلاش ما اين است که اگر برنامه‌ای داريم به شکل طرح کارشناسی ارائه شود.

مدير عامل خانه سينما ادامه داد: متاسفانه جامعه ما با بحران اظهار نظر روبرو است و به همين دليل هر طرحی که ارائه شود عده زيادی درباره آن اظهار نظر می‌کنند. می‌دانم صحبت‌های من درباره طرح‌های خانه سينما واکنش‌های مختلفی به همراه خواهد داشت. برای تنظيم اين طرح‌ها از نظر گروههای مختلف سينماگران استفاده کرديم، تمام جوانب را سنجيديم و سعی کرديم با نمايندگان صنوف مختلف خانه سينما صحبت کنيم و آرا و افکار آنها را درباره مسائل مربوط به سينما جويا شويم.





















Copyright: gooya.com 2016