پنجشنبه 24 بهمن 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رئيس سازمان نظام وظيفه عمومی ناجا: طرح "سرباز تعاون يار" در سطح کشور اجرا می شود، مهر

شيراز - خبرگزاری مهر: رئيس سازمان نظام وظيفه عمومی ناجا از اجرای طرح سرباز تعاون يار در سطح کشور در آينده ای نزديک خبر داد.
به گزارش خبرنگار مهر در شيراز، سردار محمدجواد زاده کمند ظهر امروز در نشستی خبری در شيراز افزود: با توجه به اينکه اين طرح طی چند روز گذشته تصويب و ابلاغ شده در آينده ای نزديک جزئيات آن اطلاع رسانی می شود و بر اساس آن برخی از سربازان وظيفه در حوزه تعاون مشغول به خدمت خواهند شد.

وی تصريح کرد: امروز ما علاوه بر عرصه دفاع و امنيت در بخشهای متعدد ديگری در حوزه فعاليت سربازان مشارکت داريم که می توان به بخش تحقيق و پژوهش اشاره کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




رئيس سازمان نظام وظيفه عمومی ناجا در اين رابطه اظهار داشت: بر اين اساس در حال حاضر يکهزار و ۲۰۰ سرباز وظيفه نخبه در سطح کشور در حوزه تحقيق و پژوهش مشغول به فعاليت بوده که با اجرای پروژهای تحقيقاتی کارت پايان خدمت دريافت می کنند.

سردار زاده کمند همچنين متذکر شد: علاوه بر حوزه تحقيق و پژوهش در ساير بخشها نظير تدريس در دانشگاهها، تعليم و تربيت، بهداشت و درمان و... نيز سربازان وظيفه مشغول به خدمت هستند به گونه ای که در حال حاضر ۱۱۰ سازمان و وزارتخانه در همين مباحث از سربازان وظيفه بهره می برند.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به برخی از اقدامات و طرحهايی که طی مدت اخير از سوی اين سازمان طراحی و اجرا شده گفت: طی اين مدت بحث رسيدگی الکترونيکی به درخواست متقاضيان مشمول به خدمت را از طريق دفاتر پليس +۱۰ پيگيری کرديم که بر اين اساس متقاضيان به جای مراجعه به مراکز پستی می توانند درخواستهای خود را به دفاتر پليس + ۱۰ ارائه کرده تا در اسرع وقت نسبت به رسيدگی به اعزام آنها اقدام شود.

رئيس نظام وظيفه عمومی ناجا با اشاره به اينکه با اجرای کامل اين طرح زمان رسيدگی به درخواستهای اعزام مشمولان به خدمت به ميزان قابل توجه ای کاهش می يابد عنوان کرد: بر اين اساس افرادی که درخواست اعزام خود را از طريق دفاتر پليس+ ۱۰ ارائه می کنند مراحل رسيدگی به پرونده آنها ۱۵ تا ۳۰ روز زودتر متقاضيانی که به پست مراجعه می کنند انجام می شود.

سردار زاده کمند يادآور شد: از امسال متقاضيان مراکز استانها و از سال آينده متقاضيان ساير شهرهای کشور می توانند با مراجعه به مراکز پليس + ۱۰ مراحل درخواست خود را ارائه دهند.

وی در پاسخ به سئوال خبرنگاری در خصوص شرايط و نحوه ادامه تحصيل در خارج از کشور نيز متذکر شد: نحوه ادامه تحصيل تحت شرايطی برای افرادی که قصد تحصيل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا را دارند امکانپذير است اما آن دسته از افرادی که در خارج از کشور ديپلم خود را دريافت کرده با شرايط خاص می توانند در مقطع کارشناسی نيز در خارج از کشور به ادامه تحصيل بپردازند.

رئيس نظام وظيفه عمومی ناجا با بيان اينکه طی مدت اخير بحثهايی در خصوص پذيرش در دانشگاه بدون کنکور مطرح شده است که مشمولان بايد به قوانين نظام وظيفه در اين حوزه نيز توجه داشته باشند افزود: بايد در نظر داشت که مشمولانی که غير غائب هستند و قصد ادامه تحصيل را دارند فقط به شرط شرکت در آزمون کنکور و پذيرفته شدن در آزمون می توانند در دانشگاهها ادامه تحصيل دهند و ادامه تحصيلات بدون کنکور فقط برای افراد خاص نظير ممتازين، رتبه های برتر جشنوارها و المپيادهای علمی و... امکانپذير است.

سردار زاده کمند در ادامه سخنان خود در پاسخ به سئوالی در مورد مسائل مطرح شده مبنی بر کاهش مدت خدمت سربازی نيز

يادآور شد: براساس مصوبات موجود مدت خدمت سربازی از ۲۰ ماه در مناطق عادی به ۱۸ ماه و در مناطق بد آب و هوا و عملياتی نيز به ترتيب به ۱۷ و ۱۶ماه کاهش يافته و بر اساس اين برنامه هيچگونه طرح کاهش خدمت سربازی ديگری در دستور کار نيست.


خودمعرفی مشمولان ۵۰ درصد افزايش يافته است

وی در ادامه اين نشست خبری با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه خوشايندسازی خدمت سربازی و افزايش تقاضای مشمولين نيز بيان کرد: طی دو سال اخير بحث افزايش حقوق ۳۶ درصدی سربازان افسر و ۱۴۶ درصدی سربازان عادی در دستور پيگيری قرار گرفته و به دنبال ديگر اقدامات صورت گرفته در حوزه اعمال محدوديتهای قانونی برای مشمولين غائب امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته مشمولان غائب خودمعرف ۵۰ درصد افزايش يافته است.

سردار زاده کمند اضافه کرد: بر همين اساس طبق آمارهای موجود ۹۸ درصد از مشمولانی که به خدمت اعزام می شوند به صورت خودمعرف اقدام کرده اند و اميدواريم با اجرای کامل طرح خوشايند سازی خدمت اين آمارها نيز افزايش يابد.

رئيس نظام وظيفه عمومی ناجا در پاسخ به سئوال ديگری در مورد خريد خدمت سربازی نيز عنوان کرد: با توجه به اينکه طرح خريد خدمت سربازی بنا به علل مختلفی تجربه ای ناموفق محسوب می شود، اين امر به هيچ عنوان در دستور کار نيست.

سردار زاده کمند ضمن تشريح دلايل عدم اجرای اين طرح گفت: خريد خدمت خود موجب گسترش بی عدالتی در جامعه می شد ضمن اينکه قداست خدمت سربازی نيز با پرداخت قيمتهای اندک از بين می رفت و از طرف ديگر موجب تضعيف روحيه افرادی می شد که بنا به علل مختلف نمی توانستند از طرح خريد خدمت استفاده کنند.

وی تاکيد کرد: اما در عين حال طرح خريد خدمت در خارج از کشور با شرايط و ضوابط خاصی امکانپذير است به گونه ای که بر اساس قوانين، فرد متقاضی اگر قبل از سال ۸۲ از کشور خارج شده باشد و دو سال نيز اقامت داشت تحت شرايطی مجاز به خريد خدمت است.

به گزارش مهر ، رئيس نظام وظيفه عمومی ناجا با اشاره به سئوال يکی از خبرنگاران در خصوص ارائه آموزشهای فنی و حرفه ای به سربازان نيز بيان کرد: آموزش فنی و حرفه ای به سربازان با همکاری بين نيروهای مسلح و سازمان آموزش فنی و حرفه ای در جريان است به گونه ای که مقرر شده برای سال ۸۷ سه هزار نفر تحت پوشش اين آموزشها قرار گيرند.

سردار زاده کمند با اشاره به آخرين تغييراتی که در حوزه قوانين نظام وظيفه و خدمت سربازی در حال بررسی در مجلس است نيز بيان کرد: طی اين مدت تلاش بسيار خوبی در مجموعه نيروهای مسلح و مجلس برای قوانين نظام وظيفه و سربازی صورت گرفته که رويکردهايی نظير خوشايندسازی خدمت، ارتقای شأن و منزلت خدمت سربازی، توانمند سازی سربازان، ساماندهی معافيتهای پزشکی و کفالت و... را دنبال می کند.

وی تاکيد کرد: با تصويب اين پيشنهادات در صحن علنی مجلس، اقداماتی نظير تامين معاش خانواده های کم بضاعت سربازان، تامين خود سربازان به گونه ای که نيازمند به کمک مالی خانواده های خود نباشند، پيش بينی پاداش سربازان پس از پايان خدمت، بيمه بيکاری سربازان پس از اتمام سربازی در صورت امکان تا يکسال، دريافت تسهيلات و مزايای ماموريت و...صورت خواهد گرفت.





















Copyright: gooya.com 2016