سه شنبه 23 مهر 1387   صفحه اول | درباره ما | گویا


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مدت خدمت سربازی دو ماه کاهش يافت، مهر

مدير مشمولين ستاد کل نيروهای مسلح گفت: با توجه به تعداد مشمولين وظيفه و استقبال گسترده جوانان جهت انجام به موقع خدمت دوره ضرورت و نياز نيروهای مسلح مدت خدمت سربازی از ۲۰ ماه به ۱۸ ماه کاهش يافت.
به گزارش خبرنگار مهر، سردار موسی کمالی امروز در جمع خبرنگاران گفت : در مناطق محروم مدت خدمت سربازی از ۱۸ ماه به ۱۷ ماه و مناطق عملياتی از ۱۷ ماه به ۱۶ ماه کاهش يافت.

وی گفت : مدت اعتبار اين مصوبه ۳ سال است و نحوه اجرای آن از تاريخ ۳۰ آبان ۸۷ ، خدمت يک ماه کاهش و از ۳۰ آذر ماه يک ماه ديگر کاهش می يابد که جمعا دو ماه کاهش خواهد داشت. لذا تا پايان آبانماه مدت خدمت سربازی تغيير نمی کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 




کمالی اظهار داشت : کليه کسانی که در حال حاضر مشغول خدمت هستند و در آينده به خدمت سربازی فراخوان می شوند مشمول اين مصوبه قرار می گيرد.

مدير مشمولين ستاد کل نيروهای مسلح در رابطه با معافيت فرزندان جانبازان گفت: افرادی که ۲۵ درصد جانبازی دارند يک فرزند آنها معاف می شود اين در حالی است که در گذشته افرادی که ۳۰ درصد جانبازی داشتند يک فرزند آنها معاف می شد.

وی ادامه داد: افرادی که ۳۰ ماه سابقه جبهه دارند يک فرزند آنها معاف و افرادی که ۶۰ ماه سابقه حضور در جبهه دارند دو فرزند آنها معاف می شود اين در حالی است که در گذشته افرادی که ۴۰ ماه سابقه حضور در جبهه داشته اند يک فرزند آنها از خدمت سربازی معاف می شد.

مدير مشمولين ستاد کل نيروهای مسلح گفت: مشمولين معاف از خدمت که بايستی پس از طی دوره آموزش نظامی کارت معافيت دريافت نمايند مدت سه سال بدون طی دوره آموزش نظامی کارت معافيت دريافت خواهند کرد بنابراين از اين افراد تعهد اخذ می شود که چنانچه در طول اين مدت آمادگيهای لازم برای آموزش آنان در نيروهای مسلح فراهم شود جهت آموزش فراخوان شوند. در غير اين صورت پس از پايان سه سال کارت معافيت آنها به صورت دائم صادر خواهد شد.

کمالی در رابطه با سربازان فراری گفت: بر اساس درخواست رياست قوه قضائيه و موافقت مقام معظم رهبری تعقيب جزايی کليه سربازانی که تا پايان سال ۸۶ مرتکب غيبت منتهی به فرار شده اند متوقف و به آنان فرصت داده می شود که به محل خدمت خود مراجعه و سربازی خود را بر اساس ضوابط جديد انجام دهند.

وی در رابطه با افرادی که به هر علت از خدمت سربازی ترخيص شده اند، گفت: اين افراد برای خدمت بر اساس ضوابط و قوانين جديد دوره ضرورت را طی می کنند به اين معنی که اين افراد دو ماه از خدمت سربازی آنها کم می شود.

سردار کمالی در رابطه با خبر منتشر شده در رابطه با معافيت تيم ملی نوجوانان گفت: شايعه شده است در صورت قهرمانی اين افراد اعضای تيم ملی مشمول معافيت می شوند که اين خبر به شدت تکذيب می شود.

وی همچنين افرادی که پدر و مادر آنها جمعا با احتساب جانبازی ۳۰ ماه حضور در جبهه ها داشته اند يک فرزند اين افراد از خدمت سربازی معاف می شود.

خبرگزاری مهر پيش از اين روز ۱۴ مهر از کاهش ۶۰ روز خدمت سربازی خبر داده و اعلام کرده بود جزئيات آن به زودی اعلام می شود.





















Copyright: gooya.com 2016