Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 30 خرداد 1384

مرتضوي هرگونه ارتباط توقيف روزنامه "اقبال" با موضوع انتخابات و نامه‌ كروبي را تكذيب كرد، ايسنا

وكيل مديرمسوول اقبال:
هيچ‌ يك از شكايت‌ها به مديرمسوول روزنامه ابلاغ نشده است
دادستان تهران هرگونه ارتباط توقيف ”اقبال“ با موضوع انتخابات را تكذيب كرد

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: فقه و حقوق - حقوق سياسي

وكيل مديرمسوول روزنامه‌ي اقبال گفت كه اين روزنامه با ابلاغ بازپرس شعبه‌ي ‌٥ دادسراي عمومي تهران به صورت موقت توقيف شد.

صالح نيك‌بخت در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) اظهار داشت: امروز همراه با مدير مسوول روزنامه به درخواست دادستان تهران به دفتر ايشان براي ملاقات رفتيم و وي پس از مراجعت از دفتر رياست قوه‌ي قضاييه اعلام كرد كه روزنامه‌ي اقبال از بدو انتشار داراي چهارده فقره شكايت است و با توجه به كثرت شايات و نيز تكرار تخلفات اين روزنامه، به قرار بازپرس شعبه‌ي ‌٥ دادسراي كاركنان دولت و رسانه‌ها قرار توقيف روزنامه به صورت موقت را صادر كرده است.

نيك‌بخت افزود: هيچ‌ يك از موارد اين شكايات به مديرمسوول روزنامه ابلاغ نشده و وي از اين شكايات بي‌اطلاع بوده است.

وي گفت كه اين قرار به استناد بند ‌٥ اصل ‌١٥٦ قانون اساسي صادر شده و در آن هيچ يك از موارد تخلف روزنامه اعلام نشده است.

نيك‌بخت ادامه داد: گرچه هيچ كس از خطا مصون نيست و ممكن است خلافي صورت گيرد ولي من اميدواريم كه بازپرس‌ها ابتدا موارد خلاف را مورد به مورد به مديران مطبوعات اعلام كنند و پس از آن به توقيف جريده بپردازند.

وكيل مديرمسوول روزنامه‌ي اقبال با بيان اين كه «دادستان تهران هرگونه ارتباط توقيف اين روزنامه با موضوع انتخابات و نامه‌ي كروبي را تكذيب كرد»، گفت: طبق قرار صادر شده تاريخ صدور اين قرار ‌٢٩/٣/٨٤ بوده است.

نيك‌بخت گفت: در يكي دو سال اخير با توجه به سياستي كه وجود داشت، توقيف روزنامه‌ها كاهش يافته بود.

وي در پايان با ابراز اميداوري مبني بر اين‌كه روزنامه‌، رفع توقيف شود، گفت: البته اقبال ديگر نمي‌تواند در مبارزات انتخاباتي دور دوم نقشي داشته باشد.
------------------------------

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي:
انتظار مي‌رود سريعا از روزنامه‌ي اقبال رفع توقيف شود تا نگراني‌ اصحاب مطبوعات در كوران انتخابات مرتفع شود


خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس: سياسي

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي با صدور بيانيه‌اي تاكيد كرد: اقدام به توقيف روزنامه‌ي اقبال در آستانه‌ي مرحله‌ي دوم نهمين دوره‌ي انتخابات رياست جمهوري موجب نگراني است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، در ادامه‌ي بيانيه‌ي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، آمده است: قطع نظر از انتقادات و مباحث حقوقي كه در اين زمينه وجود دارد، موقعيت كنوني كشور اقتضا مي‌كند، آرامش و امنيت فعاليت مطبوعاتي تضمين شود تا جريان آزاد اطلاعات بتواند در خدمت برگزاري انتخاباتي سالم و رقابتي استمرار يابد.


در اين بيانيه هم‌چنين يادآوري شده است: در شرايطي كه مقام معظم رهبري و رياست محترم جمهوري در جهت تثبيت روند آزادي و سلامت انتخابات تلاش مي‌كنند و مسوولان نظام و ملت شريف در مشاركتي فراگير عميقا بر برگزاري شكوهمند انتخابات اصرار دارند، انتظار مي‌رود با تامل و درايت كامل، سريعا از روزنامه‌ي اقبال رفع توقيف شود تا بدين وسيله نگراني‌هايي كه در كوران انتخابات بين اصحاب مطبوعات و اطلاع‌رساني فراهم آمده است، مرتفع شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24898

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مرتضوي هرگونه ارتباط توقيف روزنامه "اقبال" با موضوع انتخابات و نامه‌ كروبي را تكذيب كرد، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005