Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 30 خرداد 1384

معاون وزير كشور: انتخابات 27 خرداد يكي از سالم‌‏ترين و آزادترين انتخابات دوران انقلاب بود، ايلنا

* بسيجيان اجازه ندهند اين نهاد مقدس توسط رانت‌‏خواران مورد سوءاستفاده قرار گيرد

تهران- خبرگزاري كار ايران

معاون حقوقي و پارلماني وزيركشور گفت: انتخابات 27 خرداد ماه نسبتاً سالم و به نوعي نزديك به سالم بود و اميدوارم اين انتخابات نردباني براي صعود از پله‌‏هاي دموكراسي و نهادينه شدن جامعه مدني و مردم‌‏سالاري ديني در ايران شود، بنابراين ما نبايد با عيب‌‏جويي اين نردبان را خراب كنيم.

محمود ميرلوحي در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا" در اظهارنظري از حضور جرياني به نام جريان " فرقان دو" در جريان برگزاري انتخابات نهمين دوره رياست‌‏جمهوري خبر داد و گفت: جريان تخريبي كه همه موفقيت‌‏ها و دستاوردهاي بيست و پنج ساله نظام را ناديده مي‌‏گيرد، متاسفانه عرصه سياست را به عرصه بحث‌‏هاي ايدئولوژيكي- تكفيري، آلوده كرده است و همه چيز را با شمشير تكفير و خشونت مي‌‏راند.
وي افزود: اين جريان اهل گفت‌‏وگو و مباحثه سياسي نيست و معتقد است كه رقيب بايد در گام اول محكوم و تكفير شود، بنابراين ما شاهد توزيع CD و شب‌‏نامه‌‏هاي فراواني در اين خصوص بوديم كه اميدواريم در مرحله دوم اين پديده زشت تكرار نشود و مسوولان امنيتي و دستگاه‌‏هاي اطلاعاتي عوامل آن را به مردم معرفي كنند.
ميرلوحي با انتقاد از ارزش‌‏گذاري آراء مردم به درجه يك و دو توسط اين جريان فكري، گفت: بايد به آراء همه ملت احترام گذاشته شود و صندوق‌‏هاي آراء، محلي براي اظهارنظر مردم باشد نه اظهارنظر نهادهاي قدرت و سازمان‌‏هاي مختلف.
ميرلوحي تاكيد كرد: با توجه به سوابق و تجارب گذشته و ساختار قانوني موجود، استاندارد خوبي را در انتخابات شاهد بوديم، هرچند اين انتخابات مي‌‏توانست رقابتي‌‏تر و سالم‌‏تر از اين برگزار شود اما نبايد فراموش كنيم در كشوري زندگي مي‌‏كنيم كه تجربه دموكراسي در آن محدود است.
وي خاطر نشان كرد: انتخابات 27 خرداد ماه يكي از سالم‌‏ترين و آزادترين انتخابات دوران انقلاب بود، هرچند تخلفاتي در خصوص فعاليت‌‏هاي غيرقانوني از جمله بحث نيروهاي مسلح را شاهد بوديم، البته كميته حقوقي تلاش زيادي در اين خصوص انجام داد كه متاسفانه سماجت و اصرار برخي افراد در عدم تمكين به قانون، مشكلاتي را ايجاد كرد اما خوشحاليم كه بالاخره تذكرات وزارت كشور در عمل به قانون به كرسي نشست، هرچند كمي دير شده است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: اگر نيروهاي مسلح به بخشنامه ستاد كل نيروهاي مسلح تمكين مي‌‏كردند، شاهد بعضي همراهي‌‏هاي نظاميان با برخي نامزدها در جلسات و سخنراني‌‏هاي آنها نبوديم، البته ما شكايت‌‏هايي از برخي مسوولين عالي رتبه كشور انجام داده‌‏ايم.
ميرلوحي گفت: اگر شوراي نگهبان ميل و علاقه‌‏اي براي ورود به عرصه اجرايي از خود نشان نمي‌‏داد، در شمارش آرا دخالت نمي‌‏كرد و جايگاه نظارتي خود را فراموش نمي‌‏كرد، بهتر بود.
وي گفت: اي كاش برخي تخلفات و تخريب‌‏ها توسط كساني كه از رانت‌‏هاي دولتي و رانت‌‏هاي نهادهاي وابسته به نظام استفاده مي‌‏كنند، صورت نمي‌‏گرفت.
معاون حقوقي و پارلماني وزير كشور، اظهار داشت: بسيج متعلق به مردم، نظام و جمهوري اسلامي است و اين نهاد را امام(ره) و ملت ايران براي تضمين امنيت ملي و حفظ انسجام ملي پايه‌‏گذاري ‌‏كرد، اگر اين نهادها در دسته‌‏بندي‌‏هاي سياسي شركت كنند، در روزهاي خطر و بحران، راه برون‌‏رفتي براي كشور نخواهد بود، لذا من تقاضا دارم كه بسيجيان اجازه ندهند اين نهاد مقدس توسط رانت‌‏خواران مورد سوء استفاده قرار گيرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/24893

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'معاون وزير كشور: انتخابات 27 خرداد يكي از سالم‌‏ترين و آزادترين انتخابات دوران انقلاب بود، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005