Click for Amazing Phone Card








چهارشنبه 11 خرداد 1384

پاسخ نمي دهيد؟ حسين شريعتمداري، کيهان

ديروز آقاي عطريانفر عضو حزب كارگزاران و مسئول شوراي سياستگذاري روزنامه شرق طي مصاحبه اي با «ايسنا» درباره يكي از ويژگي هاي آيت الله هاشمي رفسنجاني گفت: «قطعاً هاشمي با ديد امتيازدهي به هيچ گروهي نخواهد نگريست و از تمامي چهره هايي كه توان تاثيرگذاري در اداره بهتر كشور را داشته باشند استفاده خواهد كرد، حتي اگر آن فرد عضوي از نهضت آزادي يا نيروهاي ملي - مذهبي باشد.»
حضرت امام (ره) در نامه تاريخي خود با نگاهي حكيمانه و برخاسته از شناخت عميق خويش نسبت به گروهك غيرقانوني و منحرف نهضت آزادي مي فرمايند: «... نهضت به اصطلاح آزادي طرفدار جدي وابستگي كشور ايران به آمريكاست و در اين باره از هيچ كوششي فروگذار نكرده است...» و در جاي ديگري از همان نامه تأكيد مي ورزند «... نتيجه آن كه نهضت به اصطلاح آزادي و افراد آن چون موجب گمراهي بسياري از كساني كه بي اطلاع از مقاصد شوم آنان هستند مي گردند، بايد با آنها برخورد قاطعانه شود و نبايد رسميت داشته باشند.»
و اما، با شناختي كه از مواضع و عملكرد جناب آقاي هاشمي رفسنجاني در دست است و تأكيد همواره اي كه ايشان بر پايبندي خود به رهنمودهاي حضرت امام(ره) داشته و دارند، بديهي است كه هرگز نظر مبارك امام بزرگوار درباره گروه غيرقانوني و آمريكايي نهضت آزادي را ناديده نمي انگارند و در صورت انتخاب به عنوان رئيس جمهور، هيچيك از اعضاي اين جريان منحرف را در هيچيك از مسئوليت هاي دستگاه اجرايي كشور به كار نمي گمارند. بنابراين، اظهارات آقاي عطريانفر درباره استفاده آقاي رفسنجاني از اعضاي نهضت آزادي را مي توان و بايد تهمت ناروايي به ايشان تلقي كرد. ولي آنچه تعجب آور است اين كه چرا جناب آقاي هاشمي رفسنجاني علي رغم تأكيدي كه بر پيروي بي چون و چراي خويش از امام راحل(ره) داشته و دارند، در مقابل اين اتهام ناروا موضعي نگرفته و آن را تكذيب نكرده اند؟!
ممكن است گفته شود اين روزها كم نيستند افرادي كه برداشت هاي شخصي و سليقه اي خود را به آقاي هاشمي رفسنجاني نسبت مي دهند و اگر قرار باشد ايشان به همه آنها پاسخ بدهد، مثنوي هفتادمن كاغذي خواهد بود كه نه لازم است و نه مقدور. ولي بايد توجه داشت كه اظهارات آقاي عطريانفر با برخي از اظهارنظرهاي ديگر درباره آقاي هاشمي تفاوت جدي دارد. ايشان آقاي هاشمي را به مخالفت صريح با نظرات مبارك حضرت امام(ره) متهم كرده اند و بديهي است كه وقتي پاي امام راحل(ره) در ميان است، سكوت كمترين توجيهي ندارد.
آقاي عطريانفر به عنوان يكي از مدافعان آقاي هاشمي سخن گفته و مي گويد و اين نكته نيز ضرورت پاسخگويي رئيس محترم مجمع تشخيص مصلحت به اظهارات ايشان را مضاعف مي كند.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

و بالاخره، جناب آقاي هاشمي رفسنجاني در نمونه اي بسيار كم اهميت تر از مورد يادشده، خود را موظف به پاسخگويي ديده بودند، آنجا كه آقاي بروجردي به حمايت آقاي هاشمي از كانديداتوري آقاي دكتر ولايتي اشاره كرده بود دفتر مجمع تشخيص مصلحت بلافاصله با صدور اطلاعيه اي گوشزد كرد كه «آقاي رفسنجاني سخنگو ندارد».
آيا مورد اخير كه در آن، سخن از امام راحل(ره) و متهم كردن آقاي هاشمي به ناديده گرفتن رهنمودهاي آن بزرگوار در ميان است، به اندازه نمونه قبلي اهميت ندارد كه پاسخ شايسته اي از سوي جناب آقاي هاشمي رفسنجاني ضرورت داشته باشد؟!...

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23569

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'پاسخ نمي دهيد؟ حسين شريعتمداري، کيهان' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005