Click for Amazing Phone Card








یکشنبه 8 خرداد 1384

مجيد انصاري: مجمع روحانيون، محتواي نامه كروبي به هاشمي را تاييد نمي‌كند، خبرگزاري فارس

"مجيد انصاري" معاون پارلماني رئيس‌ جمهوري ايران در مصاحبه با يك روزنامه سعودي با اشاره به نامه اخير مهدي كروبي به هاشمي رفسنجاني درباره انتخابات رياست جمهوري و عملكرد دولت هاشمي،گفت:« مجمع روحانيون محتواي چنين نامه‌اي را تاييد نمي‌كند.»

مجيد انصاري امروز در گفت‌وگو با روزنامه سعودي"الجزيره" در پاسخ به سوالي در خصوص نامه اخير "مهدي كروبي" نامزد نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در انتقاد از"هاشمي رفسنجاني" گفت: «اين نامه غيرمنصفانه بود و مجمع روحانيون محتواي چنين نامه‌اي را تائيد نمي‌كند، درست است كه اين مجمع از نامزدي كروبي حمايت مي‌كند، ولي از تمام مواضع وي پشتيباني نخواهد كرد.»
وي افزود: «انتقاد كروبي از دولت سابق رفسنجاني نقدي غير علمي و غيراخلاقي بوده است.»
وي همچنين در خصوص نامه مقام معظم رهبري به شوراي نگهبان مبني بر تجديد نظر صلاحيت دو تن از نامزدهاي انتخابات رياست جمهوري گفت: «نامه مقام معظم رهبري به شوراي نگهبان در مورد تائيد صلاحيت ‌ها، حكم حكومتي نبود بلكه به منزله يك رهنمود بود.»
انصاري گفت:«همان طور كه مطلع هستيد شوراي نگهبان در ابتدا صلاحيت دكتر "مصطفي معين" و "مهر علي زاده" را رد كرد ولي رهبر عاليقدر دستور تجديد نظر در آن را دادند.»
وي افزود: «معتقدم دستور رهبري حكم حكومتي نبود، بلكه به مثابه يك توصيه و رهنمود بود.»
انصاري تاكيد كرد:«رهبري در چارچوب حيطه اختيارات تشخيص داده بودند كه به دليل تراكم كار شوراي نگهبان، اشتباهي در عملكرد اين شورا رخ داده است به ويژه اينكه اين شورا پرونده بيش از هزار نامزد را بررسي مي‌كرد.»
وي تصريح كرد، حكم رهبري از باب رهنمود و مشاوره دادن بود و حكم حكومتي نيست و اين حكم تضادي با مباني قانون اساسي ندارد، چرا كه هدف رهبري تحقق مشاركت حداكثري بود و رد صلاحيت دو كانديداي مذكور سطح مشاركت مردمي را كاهش مي داد.
انصاري در بخشي ديگر از اين گفت‌وگو به برنامه‌هاي صلح آميز هسته‌اي ايران اشاره و بر حق ايران در استفاده صلح آميز از تكنولوژي هسته‌اي تاكيد كرد.
وي اظهار داشت: «تهران از حقوق خود براي دستيابي به فن‌آوري هسته‌اي چشم پوشي نخواهد كرد.»
معاون پارلماني رئيس جمهور افزود:«مذاكرات ما با طرف اروپايي حول اين محور يعني از سر‌گيري غني سازي اورانيوم متمركز است.»
وي تاكيد كرد، غرب اين حق را ندارد كه كشورهاي اسلامي را از حق دستيابي به فن آوري هسته‌اي باز دارد.
مجيد انصاري با اشاره به اينكه ايران عضو معاهده "ان پي تي" است، خاطرنشان كرد:
« همان طور كه تهران در گذشته اعلام كرد، ما خواهان استفاده از فن‌آوري هسته‌اي براي اهداف نظامي نيستيم.»
معاون پارلماني رئيس جمهور اظهار داشت آمريكا براي محروم كردن ايران از حق استفاده مسالمت آميز از علوم هسته‌اي تلاش مي كند كه اين از جنايات آمريكا در حق مردم ايران به شمار مي رود.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي به سفر اخير "كمال خرازي" وزير امور خارجه كشورمان به عراق اشاره كرد و گفت : «سفر هيات ايراني به عراق با هدف بحث و بررسي برخي از پرونده‌هاي مربوط به جنگ انجام گرفت.»
انصاري حضور نيروهاي اشغالگر در عراق را "اشتباهي بزرگ" خواند و بر خروج اين نيروها در زودترين زمان ممكن از عراق تاكيد كرد.
معاون رئيس جمهوري همچنين به روابط كشورمان با عربستان سعودي اشاره و روابط دو كشور را خوب توصيف كرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23391

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'مجيد انصاري: مجمع روحانيون، محتواي نامه كروبي به هاشمي را تاييد نمي‌كند، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005