Click for Amazing Phone Card








یکشنبه 8 خرداد 1384

هاشمي رفسنجاني:از سليقه‌هاي مختلف در كابينه‌ام استفاده مي‌كنم، خبرگزاري فارس

رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در جلسه پرسش و پاسخ با دانشجويان گفت: سعي مي‌كنم از سليقه‌هاي مختلف در كابينه‌ام استفاده كنم. طبيعتا در انتخاب وزرا با مقام معظم رهبري و بزرگان مشورت مي‌كنم.

به گزارش خبرگزاري فارس به نقل از دفتر هاشمي رفسنجاني اين نامزد رياست جمهوري در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه راهكار شما در تاييد وزرايي كه به مجلس معرفي مي‌كنيد و تعامل با مجلس در خصوص طرح‌ها و لوايح چه خواهد بود؟‌ گفت: مسلمانهاي انقلابي اصول را قبول دارند، اما سليقه‌ها مختلف است. فكر نمي‌كنم لوايح با مجلس در تعارض قرار گيرد. مجلس را مجلس معقولي مي‌دانم. با مجلس همكاري خوبي خواهم داشت و نبايد از تقابل با مجلس نگران بود. اكنون هم اكثريت نمايندگان مجلس از نامزدي من حمايت دارند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در اين ديدار كه دانشجويان 80 دانشگاه دولتي و غير دولتي دانشگاه‌هاي كشور حضور داشتند، با ابراز خوشحالي از ديدار با دانشجويان، در پاسخ به سوالي مبني بر اينكه هاشمي خود را چگونه معرفي مي‌كند؟ گفت: طلبه‌اي بودم كه از سنين نوجواني وارد قم شدم و بخاطر ملي شدن صنعت نفت، علاقمند‌ به مسايل سياسي شدم و بعد از پايان دوره تحصيلات، اقدام به چاپ نشرياتي مانند «مكتب تشيع» در قم كردم. شاگرد امام بودم. با شروع مبارزات روحانيت در خدمت ايشان بودم. با پيروزي انقلاب در مسئوليت هاي حساس قرار گرفتم. در اين مدت، همه عمرم شبانه‌روزي صرف امور انقلاب شده و بقيه عمرم نيز چنين خواهد بود.
وي تاكيد كرد: مردم ايران بايد جايگاه بسيار شايسته‌اي داشته باشند و اميدوارم اهداف بلندي براي سربلندي ايران داشته باشند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به سوال دانشجوي علوم پزشكي تهران در مورد روابط دختر و پسر، اظهار داشت: روابط انسانها بايد در چارچوب اصول اساسي و عقيدتي شكل گيرد و با هر كار خلاف شرع مخالفم و با سخت‌گيري‌هاي خارج از احكام شرع موافق نيستم.
هاشمي رفسنجاني در باره مخالفت‌ با تحميل سليقه به افراد، گفت: قانون بايد در جامعه اجرا شود. توقع داريم مردم اصول اسلامي را رعايت كنند. اگر اسلام واقعي اجرا شود، خيلي راحت‌تر از مكاتب ديگر مي‌توانيم زندگي كنيم.
وي در پاسخ به سوال يك دانشجوي ديگر مبني بر اينكه تا چه حد به تحقيق و پژوهش و پژوهشگران توجه خواهيد كرد؟گفت: بايد پژوهش‌ جدي گرفته شود. اكنون اولويت ما توسعه كيفي دانشگاه و توسعه در بعد بين‌المللي است و اميدوارم در آينده يكي از مراكز مهم پژوهشي منطقه باشيم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به سوال ديگري در مورد وضعيت خانوادگي وي اظهار داشت: پيش از انقلاب جزو طلبه‌هاي متمكن بودم و با پيروزي انقلاب بخشي از دارايي خود را به تدريج براي زندگي خود و فرزندان و براي انقلاب خرج كردم. اكنون فقط يك قطعه زمين در قم دارم و در تهران ملكي و خانه‌اي از خودم ندارم. البته قبل و بعد از مسئوليتم ليست دارايي‌هايم را به قوه قضائيه ارايه كرده‌ام.
هاشمي رفسنجاني در پاسخ به سوال دانشجوي رشته خلباني مبني بر تحول در صنعت هوانوردي، گفت: اكنون در بخش حمل و نقل هوايي در مضيقه هستيم.در دوران مسئوليتم قدمهايي براي توليد و ساخت هواپيما برداشتيم كه ايران 140 محصول آن دوران است. اميدوارم با بهبود روابط خارجي، بتوانيم در صنعت هوانوردي تحول چشمگيري داشته باشيم.
يك دانشجوي پيام نو آبادان از هاشمي رفسنجاني پرسيد: شما را يكي از بارزترين چهره هايي مي‌دانند كه در موفقيت آقاي خاتمي نقش مهمي داشته‌ايد، آيا به اين مسئله اذعان داريد؟ وي پاسخ داد: من در حد برگزاري انتخابات سالم موثر بودم و از خدشه وارد شدن به راي مردم جلوگيري كردم.
هاشمي رفسنجاني در پاسخ به اين سوال كه آيا تيم كاري شما در دولت احتمالي آتي تفاوتي با گذشته خواهد داشت يا خير؟ گفت: دست من براي انتخاب افراد اصلح و كارآمد باز است. در صورت پيروزي، از سليقه‌هاي مختلف و افراد صالح استفاده خواهم كرد و هيچ قيدي ندارم كه از گروه مشخصي براي كابينه استفاده كنم.
وي ادامه داد:يكي از انتقاداتي كه در 8 سال دولت من ابراز مي‌شد، اين بود كه فضاي اجتماعي را بيش از حد باز كردم و من اين تحليل را قبول ندارم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت در پاسخ به اين سوال كه نظر صريح شما در مورد رابطه با آمريكا چيست؟ گفت: آمريكا بايد خصومت با ايران را كنار بگذارد و حسن نيت نشان دهد.آمريكايي‌ها اگر به رابطه با ايران تمايل دارند، اگر خصومتي بين ما نباشد، مشكلات ما و آمريكا كمتر خواهد شد.البته تصميم‌ نهايي در اين مورد به نظر مقام معظم رهبري بستگي دارد.
دانشجوي ديگري نظر وي را، راجع به تروريسم، صلح خاورميانه و فناوري هسته‌اي پرسيد كه هاشمي رفسنجاني پاسخ داد: بايد به فناوري هسته‌اي، غير از مسايل نظامي، ادامه دهيم. بايد اروپايي‌ها و آمريكا را قانع كنيم كه ما به دنبال اهداف نظامي نيستيم.
وي افزود: ما بيش از هر كشور ديگري قرباني تروريسم بوده‌ايم و آن را مضر مي‌دانيم.
هاشمي رفسنجاني در خصوص فناوري هسته‌اي نيز تاكيد كرد: بايد با حوصله و تدبير به حقمان برسيم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در پاسخ به اين سوال كه زندگي شايسته را چگونه ترسيم مي‌كنيد؟گفت: مهمترين مسئله براي جوانان، تحصيل و فراهم كردن امكانات مناسب براي تحصيل است. بايد براي شغل، ازدواج، تفريح و نشاط جوانان در حدود عقايد ديني و اخلاقي اقدام كنيم. اگر راه درستي را در اقتصاد در پيش بگيريم، مي‌توانيم سرمايه‌هاي داخلي و خارجي را جذب و ميدان كار را براي بخش خصوصي بيشتر كنيم.
وي تاكيد كرد: نبايد در مسايل خصوصي جوانان سخت‌گيري كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

هاشمي رفسنجاني با تاكيد بر اينكه جوانان بايد در مسايل سياسي حق تعيين سرنوشت داشته باشند، گفت: نسل موجود وارث انقلاب است و بايد براي حضور آنان زمينه‌سازي كنيم.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در مورد حضور بعد از اين زنان در عرصه‌هاي مختلف اظهار داشت: زنان از نيروهاي سازنده و تاثير‌گذار جامعه هستند و هيچ دولتي نمي‌تواند حضور و نقش زنان را ناديده بگيرد.
وي در خصوص اشتغال متخصصين داخلي نيز گفت: طبيعتا در اجراي طرح‌هاي عمراني اولويت با نيروهاي متخصص داخلي است و قراردادهاي خارجي نيز بايد طوري تنظيم شوند كه بخشي از كار به نيروهاي داخل واگذار شود.
هاشمي رفسنجاني در مورد نقش اقوام ايراني در دولت آينده اظهار داشت: بايد در مواردي كه اقوام مي‌توانند به اداره كشور كمك كنند، از آنها استفاده كنيم. علاوه بر اين، اقوام ايراني مي‌توانند وسيله‌اي براي تامين امنيت كشور باشند.
يكي ديگر از دانشجويان از هاشمي رفسنجاني پرسيد: يكي از انتقاداتي كه به دولت شما وارد مي‌شود، عدم حمايت از مديراني مثل كرباسچي، نوري و مهاجراني است. آيا چنين انتقادي را قبول داريد؟ وي پاسخ داد: در دوران مسئوليت، به حمايت بيش از حد مديرانم، متهم مي‌شدم،البته مواردي كه مطرح شد، در دولت بعدي بود. با اين وجود فقط من از اين افراد حمايت كردم و ديگران كه بيشتر مديون آنها بودند، از آنها دفاع نكردند.
رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه، در خصوص برنامه‌هاي حمايت از جذب نخبگان نيز گفت: بايد شرايط ايجاد كنيم كه نخبگان براي ادامه تحصيل و كار، راحت باشند. بهترين راه اين است كه امكانات مناسب را براي نخبگان فراهم كنيم.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23389

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'هاشمي رفسنجاني:از سليقه‌هاي مختلف در كابينه‌ام استفاده مي‌كنم، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005