Click for Amazing Phone Card








یکشنبه 8 خرداد 1384

الهه كولايي: معين از نيروهاي ملي مذهبي در مديريت كلان استفاده خواهد كرد، خبرگزاري فارس

سخنگوي ستاد انتخاباتي مصطفي معين تاكيد كرد: معين، كانديداي نهمين دوره انتخابات از نيروهاي ملي مذهبي در مديريت كلان كشور براساس توانايي‌ها و كارآمدي آنها استفاده خواهد كرد.

به گزارش خبرنگار سياسي خبرگزاري فارس الهه كولايي عصر امروز شنبه در جمع خبرنگاران رسانه‌هاي داخلي و خارجي حاضر شد و پس از قرائت متن كامل بيانيه مصطفي معين در خصوص شركت در انتخابات به سؤالات خبرنگاران پاسخ داد.
وي در پاسخ به سؤال خبرنگار خبرگزاري فارس، مبني بر تلاش ستاد انتخاباتي معين براي جلب حمايت نيروهاي ملي مذهبي، گفت: ما با گروههاي مختلف كه معتقد به اصلاحات براي پيشرفت كشور هستند، از چند ماه پيش آغاز كرده و هم اكنون نيز اين تلاشها ادامه دارد.
اين فعال سياسي ادامه داد: ما با فعالين و تشكلهاي بسياري كه طبعا بخشي از آنها اصلاح طلبان درون حاكميت و بخشي ديگر فعالان جامعه مدني هستند، در حال مذاكره بوده و اين مذاكرات ادامه خواهد داشت.
وي در پاسخ به سؤال ديگري مبني بر رايزني ستاد انتخاباتي معين با گروه‌ها و فعالين سياسي خارج از كشور، گفت:محور همكاري ما با گروه‌هاي مختلف در چارچوب و موازين قانوني است،ما از همكاري همه گروه‌ها و افرادي كه در چارچوب قانون فعاليت مي كنند استقبال كرده و تلاش ما اين است كه گسترده بزرگتري از فعالين سياسي را براي پيشبرد سياسي كشور در چارچوب موازين قانوني استفاده كنيم.
كولايي در خصوص استفاده معين از نيروهاي ملي مذهبي و اعضا نهضت آزادي در كابينه احتمالي معين پس از پيروزي در انتخابات گفت: ما براي استفاده از نيروهاي ملي مذهبي و اعضاي نهضت آزادي مذاكراتي را آغاز كرده و ادامه مي‌دهيم، طبعا آقاي معين از همه اين افراد در مديريت كلان كشور متناسب با توانمنديها و كارآمدي‌هاي آنها استفاده خواهد كرد.
وي در قسمت ديگري از سخنان خود مجددا به پروسه رد و تاييد صلاحيت معين اشاره كرد و گفت:‌قطعا اين عمل شوراي نگهبان غير قانوني بوده و يك تخلف آشكار محسوب شده، اين نوع رفتار شوراي نگهبان گواه بر برخورد غيرقانوني اين شورا بود، اما ما از تاييد صلاحيت آقاي معين به عنوان يك فرصت براي پيشبرد اصلاحات با ظرفيت‌هاي قانوني استفاده خواهيم كرد.
اين نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي در خصوص راهكار معين براي استفاده از ظرفيت‌هاي موجود در قانون اساسي براي پيشبرد اصلاحات گفت: در قانون اساسي ظرفيت‌هاي قابل توجهي براي به ثمر رساندن خواست مردم وجود دارد.
كولايي گفت: ما بايد به ساختارهاي واقعي قدرت در كشور توجه كرده و معتقد هستيم مي‌توان با وحدت همه نيرو‌هاي سياسي براي حل مشكلات كشور و تحقق خواسته‌هاي مردم تلاش كرد.
وي گفت: براي اجرايي كردن برنامه اصلاحات در فاز دوم، ما نياز به استفاده از همه نيروهاي سياسي معتقد به اصلاحات در چارچوب قانون در كنار استفاده از تجارب و نقد فاز اول اصلاحات داريم.
سخنگوي ستاد انتخاباتي معين در پاسخ به سؤال خبرنگاري مبني بر قبول پيش‌شرط‌هاي نيروهاي ملي‌ مذهبي، مبني بر آزادي مطبوعات، آزادي زندانيان سياسي و برگزاري انتخابات آزاد از سوي معين گفت: اين موارد در بيانيه آقاي معين تاكيد شده است.
كولايي گفت:‌آزادي زندانيان سياسي گسترش عرصه فعاليت سياسي براي همه كساني كه به موازين قانون اساسي معتقد هستند و آزادي مطبوعات از جمله نكات مورد تاكيد معين است.
وي گفت: براي اجرايي كردن اين اهداف ما چاره‌اي جز پيشبرد برنامه اصلاحات و همكاري با همه معتقدين به اصلاحات نداريم، اجراي قانون و استفاده از ظرفيت‌هاي قانوني از اهداف معين و حاميان وي است، اما معتقديم تحقق آن نيازمند تداوم پايداري و مقاومت در مسير اصلاحات است.
كولايي در خصوص احتمال عدم مشاركت مردم در انتخابات رياست جمهوري گفت:‌ما قهر كردن و ادامه خانه نشيني را، روش مناسبي در فعاليت سياسي نمي‌دانيم، چرا كه معتقديم هر جا كه مردم قهر كرده و خانه نشين شدند، آن عرصه در اختيار مخالفان آراء مردم قرار گرفت، براي اينكه اصلاحات را به نتيجه برسانيم بايد حضور مستمر و با داوم داشته باشيم لذا ما براي اقناع مردم جهت ورود در انتخابات و ادامه مسير اصلاحات تلاش مي‌كنيم.
وي تاكيد كرد:‌آقاي خاتمي در اين مسير با دشواري‌هاي بسياري مواجه بود كه ما براين باوريم كه راه دموكراسي در ايران، هموار نيست و نياز به پايداري و مقاومت دارد.
كولايي در پايان تاكيد كرد: ما در آغاز راه هستيم اما تلاشهاي ما تا اين لحظه موجب شد كه مخالفان كه به طور غيرقانوني، معين را رد صلاحيت كردند به جبران اين عمل اشتباه تن داده و آن را اصلاح كردند،ما اين كار را يك پيروزي مي‌دانيم و براي پيروزيهاي بعدي تلاش مي‌كنيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

سخنگوي ستاد انتخابات معين در خصوص استفاده وي از زنان در كابينه احتمالي خود، گفت: دغدغه‌ امروز زنان ما اين است، آنهايي كه همواره بر شكل‌دهي قدرت سهم داشته اند در تصميم‌گيريها سهيم باشند.معين قول داده همه افرادي كه محذوف بوده، از جمله زنان را در عرصه تصميم‌گيري كلان كشور شركت دهد، بنابراين اميدواريم اين حصر تاريخي زنان از سوي معين شكسته شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/23388

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'الهه كولايي: معين از نيروهاي ملي مذهبي در مديريت كلان استفاده خواهد كرد، خبرگزاري فارس' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005