Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 6 اردیبهشت 1384

محمدرضا خاتمي: خواهان انتخاباتي آزاد با مشاركت فراوان مردم هستيم، ايرنا

زاهدان ، خبرگزاري جمهوري اسلامي ‪۸۴/۰۲/۰۶‬
داخلي. سياسي. انتخابات ‪. ۸۴‬

دبيركل جبهه مشاركت ايران اسلامي با اشاره به انتخابات آتي رياست جمهوري گفت: به عنوان يك جريان سياسي در كشور به دنبال برگزاري انتخاباتي آزاد با مشاركت فراوان مردم هستيم.

محمدرضا خاتمي دوشنبه شب در جمع دانشجويان دانشگاه سيستان و بلوچستان در زاهدان وجود انتخابات آزاد را نماد وجود دموكراسي در كشور دانست و افزود: در كشور ما زيرساختهاي دموكراسي هنوز شكل نگرفته است.

او حركت به سمت ايجاد دموكراسي را در ايران براي تامين امنيت و پيشرفت كشور امري لازم برشمرد و گفت: اگر نخواهيم با اراده و استفاده از توانايي ها و تجربيات بومي خود با روند كلي دموكراسي در جهان همراه شويم در آينده با بحران روبرو مي‌شويم.

وي مدعي شد: وجود حاكميت دوگانه و نهادهاي اقتدارگرا در كشور موانع اصلي برگزاري انتخابات آزاد هستند لذا تنها راه خروج از بحران و حل مشكلات اساسي كشور تن دادن به انتخاباتي تقريبا آزاد با مشاركت قابل توجه مردم است.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

او نقش شوراي نگهبان را در انتخابات آينده رياست جمهوري نيز بسيار حساس دانست و گفت: شوراي نگهبان با تصميمي عاقلانه مي‌تواند كشور را از قرار گرفتن در بحران نجات دهد.

وي افزود: البته مشاركت حداكثري مردم تنها با برگزاري انتخاباتي آزاد در كشور حاصل نمي‌شود.

او آزادي عمل منتخب مردم براي اجراي برنامه‌هايش را عاملي ديگر در افزايش مشاركت مردم ذكر كرد و گفت: رسيدن به اين عامل را بعد از شركت در انتخابات آزاد به صورت جدي و پيگير دنبال مي‌كنيم.

وي دفاع از حقوق اساسي شهروندان را برنامه اصلي دولت آينده اعلام كرد و افزود: با تضمين حقوق شهروندي و برقراري عدالت جنسيتي و قوميتي در كشور بسياري از مشكلات حل مي‌شود.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/21628

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محمدرضا خاتمي: خواهان انتخاباتي آزاد با مشاركت فراوان مردم هستيم، ايرنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005