Click for Amazing Phone Card








سه شنبه 27 بهمن 1383

محتشمي‌‏پور: شوراي نگهبان، جمهوريت نظام را خدشه‌‏دار كرده است، ايلنا


تهران- خبرگزاري كار ايران

عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز گفت: اعمال سليقه‌‏هاي شخصي به جاي اجراي قانون، طرح مسائل انحرافي توسط برخي از جريان‌‏هاي سياسي و عملكرد برخي نهادها از جمله شوراي نگهبان، موجب خدشه‌‏دار شدن جمهوريت نظام شده است.

علي‌‏اكبر محتشمي‌‏پور در گفت‌‏وگو با خبرنگار "ايلنا"، گفت: قانون نظارت استصوابي، ردصلاحيت‌‏هاي بي‌‏منطق و بدون استناد قانوني، تحليل غيرصحيح و مغرضانه از عملكرد امام(ره) و طرح اين موضوع كه از نظر شرعي نمي‌‏توان اصالتي براي رأي مردم قائل شد، از جمله مواردي است كه موجب تضعيف جمهوريت نظام مي‌‏شود.
وي با بيان اينكه، حضور آگاهانه مردم در عرصه‌‏ انتخابات، باعث انزواي مجموعه اندك متحجران مقدس‌‏ماب و حفظ نظام جمهوري اسلامي مي‌‏شود، گفت: عده‌‏اي درصدد هستند كه اختيارات رئيس‌‏جمهوري را درحد يك تداركاتچي تقليل دهند و در صورتي كه مردم از صحنه غايب باشند و مشاركت حداقلي به وجود آيد، آنها به هدفشان نزديكتر خواهند شد.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

وي افزود: اگر كانديداي اصلاح‌‏طلبان در رأس قوه مجريه قرار گيرد، با اعتقاد راسخ و با روش‌‏هاي منطقي و مسالمت‌‏جويانه و نه از موضع پرخاشگري و نزاع، از حقوق شهروندي، پاسداري و حمايت خواهدكرد و جريان محافظه‌‏كار و افرادي كه مي‌‏خواهند جمهوري اسلامي را از محتواي اصيل و غني انقلاب خارج كنند، قادر به دستيابي به هدف خود نخواهند شد.
عضو شوراي مركزي مجمع روحانيون مبارز بحث اصلاح طلبي را از گروه ها، احزاب و تشكل‌‏هاي اصلاح‌‏طلب جدا دانست و گفت: ما اصلا‌‏ح‌‏طلبان را طيف وسيعي از جامعه ايراني مي‌‏دانيم كه ريشه در اعماق شهرها و روستاهايمان دارد، هر چند برخي از احزاب سوار بر موج اصلاح‌‏طلبي مردم شدند ولي مردم تشخيص مي‌‏دهند كه كدام يك از احزاب و گروه‌‏ها مي‌‏توانند مطالبات و خواسته‌‏هاي آنها را در قالب اصلاح‌‏‏طلبي محقق كنند.
محتشمي پور با بيان اينكه گروه‌‏ها و جرياناتي كه بيشترين تدبير را در پيشبرد اصلاحات داشته باشند، بيشتر مورد اقبال مردم قرار مي‌‏گيرند، گفت: بخش عظيمي از جامعه اصلاح‌‏طلبي كه امروز خاموش و متفكر است، در حال ارزيابي احزاب و گروه‌‏هاي اصلاح‌‏طلب است كه تا هفته‌‏هاي پاياني دوران انتخابات آتي تصميم خود را اعلام خواهد كرد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20741

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محتشمي‌‏پور: شوراي نگهبان، جمهوريت نظام را خدشه‌‏دار كرده است، ايلنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005