Click for Amazing Phone Card








دوشنبه 14 دی 1383

محسن رضايي: عدم اقتدار در قبال كارشكنان و ضعف‌‏حمايت از نيروهاي كارآمد و طرفدار نظام بسياري از برنامه‌‏هاي‌‏خاتمي را ناكام گذاشت، ايلنا

ديپلماسي شجاعانه و منطقي، مي‌‏تواند مشكلات ما را با آمريكا برطرف كند

تهران- خبرگزاري كار ايران

در آستانه نهمين دوره انتخابات رياست‌‏جمهوري اسلامي ايران و در حالي كه حدود پنج ماه به برگزاري اين انتخابات مانده است، تلاش نامزدهاي مطرح در اين عرصه به طرح اين پرسش در افكار عمومي منجر شده است كه؛ نامزدهاي انتخابات رياست‌‏جمهوري در خصوص نقد دولت فعلي و تقويت نقاط قوتي كه مي‌‏تواند به اثرگذاري بيشتر دولت آينده بينجامد، چه پاسخي دارند.

كانديداهاي احتمالي انتخابات رياست‌‏جمهوري كه از سوي جريانها و گروههاي مختلف سياسي معرفي شده‌‏اند، به خبرنگاران" ايلنا" پاسخ‌‏ مي‌‏دهند.
گفت‌‏وگو: مسيح علي‌‏نژاد
محسن رضايي از كانديداهاي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري ضمن پيش بيني ايجاد تحول در رفتار آمريكايي‌‏ها در قبال ايران خاطر نشان كرد: چنانچه آمريكا دست از زورگويي در مقابل ايران بردارد و علايم مثبتي در رفتارش پديد آيد، ايران بايد از رفتار جديد آمريكا استقبال كند.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در گفت و گو با" ايلنا" در پاسخ به اين سوال كه " كدام بخش از عملكردها و يا رفتارهاي سياسي دولت خاتمي بايد كم رنگ شود تا نقش رئيس‌‏جمهوري به عنوان فرد دوم نظام پررنگ‌‏تر شود و همچنين رئيس‌‏جمهوري آينده بايد كدام بخش از عملكرد و يا شاخصه رئيس‌‏جمهوري فعلي را تقويت كند تا بتواند سيستم اجرايي كشور كارآمدتر شود"، گفت: حركت در جهت تنش زدايي در عرصه سياست خارجي يكي از اقدامات مثبت دولت آقاي خاتمي به خصوص در سال‌‏هاي آغازين هشت سال گذشته بود ولي معتقدم تنش‌‏زدايي بايد دوطرفه باشد و تعميق ارتباط سازنده و موثر با قدرت هاي منطقه‌‏اي و بين‌‏المللي بايد به طور جدي از سوي دولت آينده پيگيري شود.
وي اضافه كرد: بسياري از مشكلاتي كه براي ايران همواره در عرصه ديپلماسي خارجي پديد مي‌‏آيد، از سوي آمريكايي‌‏هاست و بهترين راه رفع اين مشكلات و موانع اتخاذ يك ديپلماسي شجاعانه و منطقي در مقابل آنهاست، ايران در عمل امتيازاتي را در پرونده هسته اي و مسايل منطقه‌‏اي داده است ولي امتيازات متقابل نگرفته است.
محسن رضايي يادآور شد: در حال حاضر علايم مثبتي از سوي آمريكايي‌‏ها مبني بر تمايل به رفع مشكلات با ايران ديده نمي شود ولي با توجه به مجموع تحولات منطقه اي و بين المللي گمان مي‌‏كنم آمريكايي‌‏ها مجبور خواهند شد براي رفع مشكلات و موانع رفتار خود را تغيير دهند، آمريكا نه مي‌‏تواند با ايران بجنگد و نه مي‌‏تواند رفتار زورگويانه و كارشكني خود را ادامه دهد، اگر ما راه تسليم يا ماجراجويي در پيش نگيريم و يك راه ديپلماسي شجاعانه و منطقي و استراتژي روشن را دنبال كنيم، مشكلاتي كه آمريكا براي ايران ايجاد كرده است، برطرف مي‌‏شود
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در مجموع عملكرد شخص رئيس جمهوري را طي هشت سال گذشته مثبت ولي دولت ايشان را ضعيف ارزيابي كرد و گفت: آقاي خاتمي فردي دلسوز است اما عدم اقتدار در قبال مخالفين و كارشكنان و ضعف حمايت از نيروهاي كارآمد و طرفدار نظام، بسياري از برنامه هاي وي را ناكام گذاشت.
وي اضافه كرد: من ضمن اين كه تعامل مثبت قوه مجريه با ديگر قوا را ضرورت پيشبرد برنامه هاي دولت مي دانم و در صورت پيروزي در انتخابات نيز مشي تعامل در پيش خواهم گرفت ولي در مقابل كارشكني ها و ايجاد دست‌‏اندازها در مقابل برنامه هاي اعلام شده، كوتاه نخواهم آمد.
محسن رضايي خاطر نشان كرد: خط قرمز من تضعيف نظام و سنگ اندازي در مقابل دولت خواهد بود، اگر كساني راه بندان درست كنند با قدرت و اقتدار از آن عبور كرده و هيچ مماشاتي را هم نخواهم پذيرفت، مردم مي‌‏توانند مطمئن باشند كه آنچه به عنوان شعار انتخاباتي ارايه مي شود، پس از انتخاب با اقتدار به اجرا خواهد آمد. اصولا من مانع تراشي در مقابل دولت و قوه مجريه را جلوگيري از ايجاد رابطه بهينه بين دولت - ملت و در جهت خدشه دار كردن رابطه مردم با نظام و رهبري مي‌‏دانم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

كانديداي نهمين دوره انتخابات رياست جمهوري در عين حال گفت: همان اندازه كه" عدم اقتدار" برنامه هاي دولت فعلي را ناكام گذاشت مشي و روش آقاي خاتمي در تحمل شنيدن صداي مخالف، فضاي سياسي كشور را پرنشاط و پويا كرده و به ايجاد بستر مناسب جهت توسعه سياسي كمك كرد.
وي اضافه كرد : اين شاخصه رفتاري آقاي خاتمي بايد تقويت شود و من نيز از تمام ابزارها و امكانات لازم براي گردش افكار و انديشه ها در دانشگاه ها، مطبوعات و احزاب و ديگر مراكز و نهادهاي علمي و مدني استفاده خواهم كرد، البته از هر نوع سوءاستفاده از آزادي ها جلوگيري مي‌‏كنم، كاري كه آقاي خاتمي كمتر به آنها بها دادند، سوءاستفاده از آزادي بيشتر از مخالفت با آزادي به مردم سالاري و آزادي آسيب مي زند.
محسن رضايي خاطرنشان كرد: براي اين كه طرح افكار و انديشه هاي مختلف حساسيت برانگيز نشود و از ارايه ديدگاهها تلقي توهين به يك قشر و صنف و يا فكر و انديشه خاصي نشود و همچنين جهت حراست از ارزش هاي ديني و ملي و باورها و سنت ها بايد اخلاق مداري را بين نخبگان ترويج كنيم، من سعي خواهم كرد با روش هاي نرم‌‏افزاري و فرهنگ سازي از چالش برانگيز شدن گردش افكار و انديشه ها در فضاي سياسي علمي كشور جلوگيري مي‌‏كنم و از طرف ديگر با سوء استفاده از آزادي ها در چارچوب قانون جلوگيري خواهم كرد.
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد: دولت آقاي خاتمي بايد از همان ابتدا به اقتصاد توجه ويژه اي مي‌‏كرد، با اين حال در دومين دوره رياست جمهوري ايشان به توسعه اقتصادي بيشتر توجه شد كه از نقاط مثبت پرونده عملكرد ايشان است.

خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005