Click for Amazing Phone Card








شنبه 7 آذر 1383

محسن رضايي: اگر شرايط مناسب باشد، احتمال دارد در انتخابات حضور يابم، ايسنا

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران
سرويس سياسي

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تاكيد كرد كه ما به دنبال اين هستيم كه فعاليت هسته‌يي خود را با توافق و وفاق جهانيان ادامه دهيم و نمي‌خواهيم تكروي كنيم.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاري دانشجويان ايران، ايسنا، دكتر محسن رضايي، دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام با اعلام اين مطلب در مصاحبه مطبوعاتي كه در شهرستان اهواز برگزار شد، گفت: اگر شرايط مناسب باشد، احتمال دارد در صحنه انتخابات رياست‌جمهوري حضور پيدا كنم.

رضايي مهم‌ترين برنامه خود را تغيير در مديريت و اقتصاد كشور اعلام كرد و افزود: در صورتي كه اين دو مشكل حل شود، بسياري از مسائل كشور نيز حل خواهد شد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام خاطرنشان كرد: تا اين لحظه گروهي كه بتواند برنامه‌اي مدون براي تغيير در اقتصاد و مديريت كشور ارايه دهد، اعلام موجوديت نكرده است. براي جلوگيري از خلائي كه ممكن است پيش بيايد وظيفه و تكليف ايجاب مي‌كند كه با هدف خدمتگزاري به اين مساله فكر كنم.

وي افزود: دولت و جناح‌هاي سياسي بايد در خدمت مردم باشند.

رضايي به دوران امام (ره) اشاره كرد و گفت: در هشت سال آينده برنامه‌ريزي براي كشور بايد با محور مردم صورت گيرد و در اين محور، مساله جوانان حايز اهميت است.

وي از جوانان به عنوان موتور توسعه كشور ياد كرد و گفت: اين موتور مهم‌ترين ركن پيشرفت و توسعه ايران خواهد بود.

رضايي، اشتغال، درآمد و داشتن يك زندگي آبرومندانه را از مهم‌ترين دغدغه‌هاي جوانان برشمرد و افزود: در ديدگاه سوم، جوانان نه تنها قادر خواهند بود مشكلات و دغدغه‌هاي خود را حل كنند،‌ بلكه به موتور توسعه ملي نيز تبديل مي‌شوند.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام تصريح كرد: توسعه، با محور مردم، ملازم عدالت و هويت است. اگر كنار توسعه عدالت نباشد، توسعه با محور مردم امكان‌پذير نخواهد بود. اگر جوانان ما احساس هويت نكنند، اعتماد به نفس نيز نخواهند داشت.

وي تصريح كرد: در دهه‌ي دوم انقلاب هويت ملي ما تضعيف شد كه بايد با يك نهضت فرهنگي هويت خودمان را بازسازي و عنصر ايراني و اسلامي بودن را در شرايط جديد بازتعريف كنيم.

رضايي به مساله انتقال آب كارون به رفسنجان اشاره كرد و گفت: نظام اجازه نخواهد داد كه ظلمي صورت بگيرد و اين مساله مورد كارشناسي دقيق قرار گرفته است. نگراني از اين بابت وجود ندارد، فكر مي‌كنم در نهايت تصميمي عاقلانه در اين خصوص اتخاذ خواهد شد.

وي افزود: علت اين كه به هيچ حزبي وابسته نشده‌ام، اين است كه مي‌خواهم به مردم تعهد داشته باشد و به هيچ گروه حزبي، تعهدي نداشته باشم.

رضايي به مشكلات استان خوزستان اشاره كرد و گفت: خوزستان را به دليل اقتصاد خوبي كه در درون خود از نظر توليد و سرمايه‌گذاري دارد مي‌توان با ارتباط با كشورهاي همسايه به يكي از قطب‌هاي اقتصادي منطقه تبديل كرد.

رضايي در عين حال از احساس ناامني و ياس نسبت به آينده و عدم راه‌اندازي بخش خصوصي به عنوان مشكلات مهم خوزستان ياد كرد و گفت: اقتصاد دولتي، نبود امكانات لازم جهت بخش خصوصي، عدم توجه دولت به بخش خصوصي، عدم طراحي اقتصاد خوزستان با كشورهاي همسايه و محدودكردن اقتصاد به درون خودش از علل كاهش سرمايه‌گذاري در استان خوزستان است.

رضايي افزود: ما تا كنون در خوزستان مديريت باثبات، قوي و كارآمد نداشتيم.

وي از تغيير مديران و عدم آشنايي مديران خوزستان به استان، به عنوان ديگر معضلات استان ياد كرد و گفت: اگر طرح منطقه‌اي كردن اقتصاد اجرا شود، منطقه‌ي جنوب يكي از عمده‌ترين مناطق اقتصادي كشور و اين مشكلات نيز حل خواهد شد، همچنين اميد و نشاط به استان خوزستان باز خواهد گشت.

رضايي به لزوم تداوم مبارزه با فساد اداري و اقتصادي در كشور اشاره كرد و گفت: بايد با فساد اقتصادي و اداري مبارزه‌ي جدي، عادلانه و تخصصي صورت بگيرد. قضاوت در مسائل اداري نيز بايد تخصصي شود. امروز تخلفات با تخصص‌ها گره خورده است و پرونده‌ي مالي و اقتصادي بايد به دست قضات متخصص در امر اقتصاد بررسي شود، تا از اجحاف، جلوگيري شود.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام به مقوله آزادي احزاب در جامعه اشاره كرد و گفت: كسي حق ندارد با گرايشهاي سياسي كه در چارچوب قانون فعاليت مي‌كنند، برخورد كند. رهبري نظام هميشه تاكيد كردند اگر دانشگاه از سياست جدا شود، احتمال سقوط نظام وجود دارد.

رضايي افزود: فعاليت سياسي بايد قانونمند باشد و رعايت بعضي از ارزش‌ها و اصول بايد مورد توجه احزاب و گروهها فرا بگيرد. اصول نظام مشخص و محدود است. سليقه‌ي برخي افراد نبايد به حساب نظام ريخته شود.

وي به فعاليت سياسي خود از قبل از انقلاب تا كنون نيز اشاره كرد و گفت: در اين 35 سال فعاليت سياسي اجتماعي، من 17 سال را به كار سياسي و 18 سال را به كار نظامي پرداختم. اگر جنگ و ناامني در كشور اتفاق نمي‌افتاد، من و دوستانم وارد ارگان‌هاي نظامي نمي‌شديم و مي‌رفتيم آن‌جايي كه مردم به ما احتياج داشتند؛ مثلا اگر به جاي جنگ، فقر و بيكاري در نظام نمودار مي‌شد ما در آن حوزه به فعاليت مي‌پرداختيم.

تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 

رضايي در ادامه به مسائل هسته‌يي ايران اشاره كرد و گفت: مساله‌ي هسته‌يي حساس و دقيق است و ما در اين حادثه با يك سه راهي مواجه بوديم؛ جنگ، ديپلماسي و تسليم كه ما ديپلماسي را پذيرفتيم. متاسفانه در اجراي تاكتيك در كشور دچار نواقصي شديم و همين مساله باعث شد كه نتوانيم به نحو احسن عمل كنيم.

وي ابراز عقيده كرد: هيچ دولت و فردي از امكانات و فناوري ايران اطلاع چندان و دقيقي نداشت، ولي كارشناسان ما اطلاعات را در اختيار اروپا و كشورهاي ديگر قرار دادند و باعث شدند كه توان بازدارندگي ما كاهش يابد. ما به دنبال اين هستيم كه به جهانيان و اروپا ثابت كنيم كه فعاليت ما صلح‌آميز است و از آنها توافق تداوم آن را بگيريم، اگر اين مساله را پذيرفتند يك پيروزي براي مردم ما حاصل شده است. چون ما هزينه‌هاي زيادي كرديم و بايد به نتيجه‌ي مطلوب و خواست خود در اين زمينه برسيم.

وي تصريح كرد: ما به دنبال اين هستيم كه فعاليت هسته‌يي خود را با توافق و وفاق جهانيان ادامه دهيم و نمي‌خواهيم تكروي كنيم. البته پيش‌نويس بيانيه‌ي اروپا خلاف انتظار بود ولي آرزو مي‌كنيم كه دنيا و اروپا بپذيرند كه به فعاليت‌هاي هسته‌يي را با نظارت آژانس هسته‌يي ادامه دهيم. اين براي مردم و نظام ما يك پيروزي محسوب مي‌شود. تعليق غني‌سازي نيز نبايد به مدت طولاني ادامه يابد و اميدوارم با توافق جهاني به فعاليت‌هاي هسته‌يي و صلح‌آميز خود ادامه دهيم.

رضايي به چالش‌هاي ايران و آمريكا در چهارسال آينده اشاره كرد و گفت: از نظر مسائل منطقه ما در مقطع حساسي هستيم و برنامه‌ي آمريكا در چهارسال آينده، ايران، فلسطين و سوريه است. مهم‌ترين {بخش} اين پازل ايران است. البته آمريكايي‌ها وارد جنگ با ايران نخواهند شد ولي وارد چالش با ما شدند. مساله‌ي هسته‌يي ايران يك چالش است، سپس آنان مساله‌ي موشك‌ها و حقوق بشر را مطرح خواهند كرد. اما يك دولت كارآمد، متخصص و آگاه و دولتي كه قادر باشد انسجام ملي حفظ كند، مهم‌ترين امكان برون‌رفت از اين بحران است. از اين رو دولت آينده بايد شكاف بين مردم و دولت را حل كند و مردم ولي‌نعمت خوزستان بدانند ما در مقابل چالش‌هاي آمريكا مي‌توانيم ايستادگي كنيم. ولي اگر دولت آينده، ناكارآمد و بي‌برنامه باشد، آن موقع در داخل كشور نارضايتي گسترش پيدا خواهد كرد. دولت كارآمد مي‌تواند فرصت‌زا باشد و دولت ناكارآمد تهديدزاست.

محسن رضايي در پاسخ به سوال خبرنگار فرهنگ خوزستان درباره‌ي مهار تورم نيز گفت: تورم وقتي در كشور به وجود مي‌آيد كه يا تقاضا افزايش پيدا كند و در مقابل كالا نباشد يا اين‌كه عرضه محدود باشد يا بالعكس. در كشور ما منشأ اصلي تورم، اقتصاد دولتي و افزايش نقدينگي توسط دولت است، همچنين كسري بودجه و تبديل ارزهاي دولتي به ريال.

رضايي افزود: افزايش هزينه‌هاي توليد در كشور باعث عدم فعاليت‌ها و مشاركت مردمي در اقتصاد شده است. ما بايد در اقتصاد دولتي، تغييراتي بدهيم و نرخ سود بانكي را كاهش دهيم. اگر اين امر تحقق پيدا كرد، ما شاهد افزايش توليد، افزايش اشتغال و افزايش قدرت خريد مردم خواهيم شد. افزايش قدرت خريد مردم رفاه نسبي را به مردم خواهد داد.

دنبالک: http://mag.gooya.com/cgi-bin/gooya/mt-tb.cgi/20494

فهرست زير سايت هايي هستند که به 'محسن رضايي: اگر شرايط مناسب باشد، احتمال دارد در انتخابات حضور يابم، ايسنا' لينک داده اند.
خبرنامه گويا از هيچ نامزد انتخاباتي حمايت نمي کند. همه نامزدان مي توانند در اين صفحه تبليغ کنند. براي درج آگهي با اي ميل advertisement @ gooya.com تماس بگيريد.

Copyright: gooya.com 2005