یکشنبه 7 شهریور 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ملاقات کابينی عبدالرضا تاجيک با خانواده‌اش، ميزان

ميزان: پنج‌شنبه‌ی هفته‌ی گذشته، خانواده‌ی عبدالرضا تاجيک، روزنامه‌نگار، موفق به ملاقات کابينی با وی در زندان اوين شدند. بستگان تاجيک وضع جسمی و حال روحی او را بهتر از ملباقات قبل توصيف می‌کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بنا به گفته‌ی تاجيک، وی در سلولی چندنفره در بند ۲۰۹ زندان اوين محبوس است.تاجيک، روزنامه‌نگار، فعال ملی_مذهبی و همکار رسانه‌ای کانون مدافعان حقوق بشر، از ۲۲ خردادماه در پی احضار تلفنی، برای سومين بار در سه سال گذشته، بازداشت شده و در زندان بسر می‌برد. ملاقات اخير تاجيک، چهارمين ديدار وی با خانواده‌اش بوده، و او در اين مدت (حدود ۸۰ روز بازداشت) تنها چهار بار تماس تلفنی داشته است.

موضوع «هتک حرمت» به تاجيک در نخستين شب بازداشت، ماه گذشته به بحثی مهم و جنجالی در رسانه‌ها تبديل شد. تاجيک با اعتراض شديد نسبت به برخورد صورت گرفته با خود، خواستار ديدار با دادستان پايتخت شده بود. هرچند دادستان تهران اين ادعای وی را همچون بسياری موارد اعتراضی ديگر، رد و تکذيب کرد، اما به گزارش ميزان خبر تاجيک و خانواده‌اش تاکيد می‌کنند که در نخستين شب بازداشت، وی با رفتاری توهين‌آميز و خلاف شأن يک روزنامه‌نگار و بازداشت‌شده‌ی سياسی، و نيز خلاف ملاحظات و عرف اخلاقی جامعه، مواجه شده است.

تاجيک به خانواده‌اش گفته است که برخی از مسئولان قضائی، به وی قول پيگيری اين برخورد و موضوع را داده‌اند.هنوز از زمان برگزاری دادگاه احتمالی تاجيک يا از آزادی محتمل وی، و نيز چگونگی رسيدگی قضائی به پرونده‌ی اتهامی و همچنين موضوع اعتراضی وی خبری نيست. اين در حالی است که شعبه قضائی مستقر در اوين، از بستگان تاجيک فيش حقوقی و تعهد و قرار کفالت دريافت کرده است.

عبدالرضا تاجيک، کارشناس و گزارشگر سياسی، سابقه‌ی همکاری با سرويس سياسی روزنامه‌هايی چون خرداد، فتح، همبستگی، و اعتماد را دارد و دبير سرويس سياسی برخی روزنامه‌های اصلاح‌طلب ازجمله روزنامه شرق بوده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016