پنجشنبه 1 مهر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

فشار بر روی خانواده های زندانی برای صحبت نکردن با رسانه ها، اين بار خواهر عبدالرضا تاجيک، کمپين بين اللملی حقوق بشر

به دنبال احضار خواهر عبدالرضا تاجيک ، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر يک منبع آگاه و از نزديکان خانواده تاجيک به کمپين بين اللملی حقوق بشر در ايران گفت :« خواهر اين زندانی مجبور است برای آنکه خودش به زندان فرستاده نشود و بتواند پيگير کارهای برادرش باشد تا مدتی با رسانه ها گفتگو نکند.»



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پروين تاجيک که اکنون با قرار کفالت آزاد است روز شنبه به شعبه ۵ بازپرسی زندان اوين احضار شد . دليل اين احضار ادای پاره ای از توضيحات در خصوص پرونده رضا تاجيک عنوان شده بود. اما او در آن جلسه باز پرسی به نشر اکاذيب، اجتماع و تبانی و اقدام تبليغی عليه نظام متهم شد. خواهر روزنامه نگار دربند هيچ کدام از اين اتهامات را نپذيرفته است. و در پايان جلسه قرار کفالت برای او صادر و با قرار کفالت آزاد شد.

اين منبع آگاه گفت : «خانم تاجيک را تحت فشار قرارداده اند که بيشتر از اين حرف نزند .ظاهرا متهم کردن اوبه دليل کشاندن مسئله هتک حرمت برادرش به سايت ها و خبرگزاری ها بوده است . ولی مگر خانواده زندانی می تواند دنبال حق خواهی عزيز در بندش نباشد و به دفاع از او نپردازد؟ بهرحال او مجبور است چند روزی ساکت بماند چون تاجيک فقط همين يک خواهر را برای رسيدگی به امورش دارد.»

اين منبع آگاه گفت : «‌ خانم تاجيک پس از چند روز بی خبری از برادرش فردا به ملاقات او می رود . حتما تاجيک خبری از متهم شدن خواهرش ندارد. »

عبدالرضا تاجيک، روزنامه نگار با سابقه حوزه سياسی بسياری از روزنامه های طيف اصلاح طلب بود . او برای بار سوم در تاريخ ۲۲ خرداد بازداشت شد و برخی اخبار از هتک حرمت وی در زندان حکايت می کرد . پروين تاجيک به همراه ديگر اعضای خانواده اش نامه ای به رييس قوه قضاييه نوشت و خواستار پيگيری هتک حرمت برادرش شد . اين نامه در وب سايت های خبری نيز منتشر شد.

خانم تاجيک بعد از آن در گفتگو با کمپين بين اللملی حقوق بشر در ايران گفت يکی از مقامات دادستانی درباره هتک حرمت به زندانی توضيحاتی داده است که ممکن است فرد زندانی در زمان در آوردن لباس و تفتيش بدنی در مواردی مورد بی‌احترامی قرار‌گيرد و احياناً افرادی باشند که به تمسخر و توهين زندانی بپردازند، اما اين به معنای آزار جنسی نيست و تأکيد کرده است که آقای تاجيک مورد آزار جنسی قرار نگرفته است، مفهومی که ممکن است، به گفته وی، بسياری از به کار بردن چنين واژه ای در ذهن داشته باشند.

اکنون سه ماه از زندانی شدن عبدالرضا تاجيک می گذرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016