دوشنبه 28 تیر 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نامه سرگشاده مادر جواد ماه‌زاده نويسنده و منتقد ادبی در بند، به رئيس قوه قضاييه، هرانا

خبرگزاری هرانا - جواد ماه‌ زاده نويسنده و منتقد ادبی از بازداشت شدگان بعد از انتخابات ۸۸ است. وی که مهر ماه سال گذشته زمانی که قصد داشت به محل کار خود مراجعه کند توسط نيروهای امنيتی بازداشت شد ، هم اکنون مدت ۹ ماه است که بدون هيچ گونه مرخصی در زندان اوين به سر می برد . مادر جواد ماه زاده در نامه ای به رييس قوه قضاييه از بی توجهی به وضعيت پسرش گلايه کرده است و درخواست اعطای مرخصی به فرزندش را دارد. در اين نامه آمده است:



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رياست محترم قوه قضاييه
با سلام و احترام

اين نامه را مادری می نويسد که ۹ماه است فرزندش را آزادانه در آغوش نگرفته، ۹ماه است که از نگران سلامت جسمی و روحی جگرگوشه اش دنيا براو تيره شده. ۹ ماه است که با هر تلفن و هر زنگی چهره پسرش را می بيند که بازآمده . لابد خوب می‌دانيد که يک مادر چه خون دل‌ها می‌خورد، وقتی فرزندش را در شرايطی اين چنين می ببيند.

آقای قاضی

مهرماه سال گذشته زمانی که پسرم جواد ماه‌زاده را دستگير کردند بسياری متعجب شدند چرا که هميشه به آرامش وحسن رفتار شهره بود. نويسنده و منتقد ادبی که همواره سعی در خدمتگزاری به فرهنگ کشورش را داشت. جواد، نويسنده رمان "خنده‌ات را از من بگير" ، است و در اين رمان به دفاع مقدس و شور حاصل از آن در ميان نوجوانان آن زمان می‌پردازد. در کنار اين رمان، صدها مقاله درباره ادبيات، فرهنگ و هنر که در نشريات گوناگون منتشر شده حاصل تلاش او در راه اعتلای فرهنگ اسلامی و ايرانی‌مان است. حال به گناهی که نمی دانيم چيست پشت ميله های زندان است.

رياست محترم قوه قضاييه

درخواست ما يک چيز است اعطای مرخصی به فرزندمان، چيزی که تا پيش از اين فکر می کرديم جزء حقوق يک زندانی است. اما با وجود تلاش هايی که کرديم درخواست ما ناديده گرفته شده است.

سه ماه است که من و همسرم بعد از اجرای حکم چهار سال حبس تعزيری فرزندمان، مراجعات پی‌در‌پی به دادستانی تهران برای ملاقات با دادستان محترم، جناب آقای دولت‌آبادی داشتيم، اما هنوز موفق به ديدار ايشان نشديم و علی‌رغم ارسال نامه‌های مختلف به ايشان با دشواری‌های بسيار و صحبت های ضد و نقيضی روبرو شديم. هر بار مراجعه ما به دادستانی با اين پاسخ که: مرخصی به جواد تعلق نمی‌گيرد يا هنوز جواب استعلام در خواست‌مان نيامده بی‌نتيجه می ماند.

از جنابعالی به عنوان رييس قوه قضاييه تقاضا دارم با درخواست اين مادر دردمند مبنی بر مرخصی فرزندش جواد ماه‌زاده موافقت کنيد.

منصوره علی بابايی
مادر جواد ماه‌زاده


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016