چهارشنبه 22 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تهديدات بازجويان وزارت اطلاعات عليه خانواده مهدی اسلاميان از اعدام شدگان ۱۹ ارديبهشت، فعالين حقوق بشر و دمکراسی

بنابه گزارشات رسيده به "فعالين حقوق بشر و دمکراسی در ايران" فشارها و تهديدات بازجويان وزارت اطلاعات عليه خانواده زنده ياد مهدی اسلاميان برای جلوگيری از افشای جنايتی که بر عليه اين خانواده روا داشته شده است ادامه دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


غروب روز يکشنبه ۱۹ ارديبهشت ماه در حالی که چند ساعتی از اعدام فرزندش نمی گذشت و در سوگ جانکاه دومين جگر گوشه اش نشسته بود و بر عليه اين همه جنايت فرياد بر می آورد .يکی از بازجويان وزارت اطلاعات در آن شرايط سخت و جانکاه با مادر داغدار مهدی اسلاميان تماس می گيرد و شروع به تهديد کردن او می کنند که نبايد به تلفنها پاسخ دهد،نبايد به رسانه و سازمانهای حقوق بشری از جنايتی که برآنها روا داشته اند حرفی بزند. بازجوی مربوطه به مادر داغدار مهدی اسلاميان گفت:با هيچ ارگانی تماس نداشته باشيد و پشت تلفن گريه نکنيد،اگر کسی از ايران و خارج کشور تماس گرفت نکنه حرف بزنيد،هيچ کس حرف نزند،افکارش ضد نظام بود،حواستون باشه،اصلا با هيچ کس حرف نزنيد،همه چيز تمام شده و همچنين تهديدات مختلف ديگر بر عليه اين خانواده داغدار روا داشته شد.
از طرفی ديگر پيگيری اين مادر داغدار برای گرفتن پيکر فرزندش تا به حال بی نتيجه بوده است و با وعده و وعيد ها مواجه است.
زنده ياد مهدی اسلاميان در حالی اعدام شد که پرونده او هنوز در دادگاه تجديد نظر تحت بررسی بود و حکم اعدام او در دادگاه تجديد نظر تاييد نشده بود. وکيل او آقای بهراميان که پرونده وی را پيگيری می کرد هيچ حکمی دال بر تاييد حکم اعدام او در دادگاه تجديد نظر دريافت نکرده بود. همچنين خانواده و زنده ياد مهدی اسلاميان هيچ اطلاعی مبنی بر تاييد حکم اعدام در دادگاه تجديد نظر نداشتند.آنها حتی آخرين ديدار را از مادر دردمندش سلب کردند.
لازم به يادآوری است مهدی اسلاميان دومين فرزند اين خانواده است که اعدام می شود محسن اسلاميان ۲۱ ساله در ارديبهشت ماه ۱۳۸۸ در شيراز اعدام شد. مادر آنها از برگزاری مراسم عزاداری منع شد و حتی به او اجازه داده نشد که نام واقعی فرزندش محسن بر آرامگاهش نوشته شود و ناچار بود نام ديگری بر آرامگاه او بنويسد. خانم اسلاميان سرپرستی فرزندانش را به عهده داشت و با خون جگر آنها را بزرگ کرد. خانم اسلاميان در طی اين مدت دائم مورد تهديد و تحت فشار و اذيت و آزارهای بازجويان وزارت اطلاعات قرار داشت و حتی بعد از قتل دومين فرزندانش تهديدات و فشارها عليه اين مادر دردمند ادامه دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016