چهارشنبه 22 اردیبهشت 1389   صفحه اول | درباره ما | گویا


گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

کردستان آماده اعتصاب عمومی در اعتراض به اجرای احکام اعدام، رهانا

فعالين و احزاب کردستان برای فردا آماده‌ی اعتصاب عمومی در اعتراض به اجرای حکم اعدام ۵ زندانی سياسی می‌شوند.

رهانا : در حاليکه محکوم کردن اعدام پنج تن از فعالان سياسی از سوی سازمان‌ها، مدافعان حقوق بشر و نهادهای بين المللی ادامه دارد، اکثر احزاب،‌ تشکل‌ها و شخصيت‌های کردستان با انشتار بيانيه‌هايی خواستار اعتصابی عمومی در روز پنج شنبه ۲۳ ارديبهشت در کردستان شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار رهانا در کردستان، به دنبال اعدام پنج تن از زندانيان سياسی در زندان اوين اکثر احزاب و سازمانهای سياسی کردستان ضمن محکوم کردن اعدامها خواستار اعتصابی عمومی شده و در بيانيه هايی جداگانه از مردم خواسته اند کليه بازارها و اماکن عمومی را در زور پنج شنبه به حالت تعطيل درآوردند.

احزاب و سازمانهايی که خواستار اعتصاب عمومی در کردستان شده اند عبارتند از:‌ حزب کومله کردستان ايران، حزب دمکرات کردستان ايران، سازمان حزب کمونيست ايران (کومله)، حزب دمکرات کردستان و کومله زحمتکشان کردستان و سازمان خبات کردستان ايران…

از سوی ديگر پس از اعدام پنج فعال سياسی که چهار نفر آنان کرد بودند، نيروهای امنيتی در شهرهای مريوان، مهاباد، سنندج، کامياران و ماکو جهت جلوگيری از هرگونه حرکت اعتراضی مستقر شده اند.

به گفته شاهدان عينی اين نيروها که در حال گشت و کنترل شهرها هستند از شهرهای ديگر به کردستان اعزام شدند.

همچنين فراخوانهای متعددی امروز در سطح شهرهای کردستان متشر شده و به گفته يکی از شهروندان کرد در شهر سقز مردم خود را برای اعتصابی عمومی فردا آماده می کنند.

فراخوان برای اعتصاب عمومی در حالی است که جسد اعداميان تاکنون به خانواده‌ها تحويل داده نشده و فشارها بر خانواده‌ها ادامه دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 



















Copyright: gooya.com 2016